Hlavní obsah

Výrobce mobilů pro nevidomé míří do Ruska a Izraele. Na řadě je Arábie

Speciální software má zatím 22 jazykových mutací. Nejsložitější bylo připravit tu pro arabský svět.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Nikdy nebyl lepší čas rozvíjet byznys než právě teď, v době pandemie, řekl Seznam Zprávám ředitel vývojářské firmy BlindShell Jan Šimík. I jim ale krize zbrzdila dodávky nových přístrojů z Číny.

Článek

Naposledy BlindShell dobyl subsaharskou Afriku a také ukrajinský trh, nyní finišují přípravy na vstup do Ruska a Izraele. Tam plánuje start prodeje mobilních telefonů pro nevidomé ve druhém čtvrtletí letošního roku. Další na řadě pak budou arabsky mluvící země. Celkově už vývojáři připravili 22 jazykových mutací. Vůbec nejnáročnější na přípravu byla právě arabština.

Zatímco dosud se zaměřovali hlavně na mobilní telefony s hlasovým výstupem, a to v tradiční podobě s tlačítky, teď chystají i dotykový telefon. „Poptávka je hlavně z Německa. Řada tamních zákazníků chce využívat aplikace typu Facebook nebo Whatsapp, a to s tlačítkovými přístroji nejde,“ vysvětlil šéf firmy Jan Šimík.

Nejvíc mobilních telefonů se softwarem pro zrakově postižené momentálně česká firma prodává ve Spojených státech. Jde zhruba o třicet procent jejího obratu. Jak ale Šimík přiznává, tržby tam rostly pomaleji, než plánovali.

Technologická společnost BlindShell

Český výrobce telefonů pro nevidomé s hlasovým ovládáním a vývojářský tým speciálních aplikací pro nevidomé.

V současnosti prodává na třech kontinentech a připravil 22 jazykových mutací.

Firmu vlastní pět spolumajitelů. Původní nápad vznikl na ČVUT v rámci diplomové práce Petra Svobodníka.

„Bylo to především kvůli velké opatrnosti amerických partnerů. Objednávky byly na počátku o dost menší, než na co jsme zvyklí v Evropě. O to rychlejší pak byly měsíce po uvedení do prodeje,“ říká šéf BlindShellu.

Nápad na „mluvící mobilní telefon“ vznikl jako součást diplomové práce na ČVUT. Různé druhy aplikací s hlasovým výstupem usnadňují nevidomým každodenní život: telefon komentuje každý svůj krok, hlasem se dá i ovládat.

V současnosti firma prodává na třech kontinentech. Vloni se umístila v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE, který oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti ve střední Evropě, konkrétně v kategorii Rising Star.

Reklama

Doporučované