Hlavní obsah

Výsledek do 40 minut. Cestovky testují na covid přímo u letiště

Foto: Exim Tours

Cestovní kanceláře spouští testování na covid u letiště.

Reklama

Češi odjíždí během vánočního období za exotikou. Protože počítají s režimem práce na home office i do příštího roku, kupují zájezdy stále častěji. Cestovky v reakci na to spouští testování na covid přímo u letiště.

Článek

Z vývoje posledních dnů se zdá, že lidé utíkají před lockdownem do tepla. Velký zájem byl už o vánoční a silvestrovské termíny. Od minulého týdne, kdy se začaly zhoršovat koronavirové statistiky a začalo se znovu mluvit o zpřísňování opatření, se podle cestovních kanceláří znatelně zvyšuje zájem o exotické pobyty v lednových termínech.

„Lidé počítají s tím, že v lednu budou muset být na home office a řada služeb může být zavřená, a tak chtějí alespoň na týden nebo dva odjet třeba do Spojených arabských emirátů, Ománu nebo Egypta,“ popisuje zvýšený zájem o exotickou dovolenou Jan Bezděk, tiskový mluvčí CK Fischer.

Přímo u letiště cestovky Fischer a Exim spouští testování na koronavirus v laboratoři, která je určena právě pro klienty, kteří odjíždí na dovolenou do zahraničí. „Ti tak mohou mít jistotu, že odlétají s negativním testem, a nemusí se obávat případné karantény,“ dodává Bezděk pro Seznam Zprávy.

Další cestovní kanceláře ale nejsou pozadu. Například CK Čedok zařizuje pro své klienty přednostní testování originálními PCR testy v mnoha městech po celém Česku. „V následujících týdnech budeme doplňovat další odběrová místa, aby měli klienti možnost testování v blízkosti bydliště a nemuseli kvůli odběru jet přes celou republiku,“ dodává pro Seznam Zprávy tisková mluvčí Čedok Eva Němečková.

A jak to celé funguje? Test si klient podle Petra Kostky, tiskového mluvčího Exim Tours, objedná hned při nákupu zájezdu za 990 korun, což je v porovnání s běžnou cenou testu až o třetinu méně. Cestou na letiště přijde do testovací laboratoře, test se spáruje pomocí QR kódu a výsledek klientovi přijde cca do 40 minut na mobilní telefon. „Chceme se maximálně přizpůsobit aktuálním požadavkům a zároveň situaci klientovi maximálně usnadnit. Lidé se tak nemusí nikam sami objednávat, platit dražší test a ještě vše zajistit tak, aby stihli dostat výsledky testu a zároveň dodrželi požadovanou lhůtu pro platnost testu,“ vysvětluje mluvčí CK Fischer.

Cestovní společnosti budou možnost testování nabízet jak u odletů, tak návratů do Česka.

Většina zemí v současnosti vyžaduje po turistech karanténu nebo negativní PCR testy, které stojí zhruba mezi 1500 až 2000 korun.

V posledních dnech diskutované antigenní testy, které Češi ode dneška mají na několik týdnů zdarma, tedy nebude možné využít pro cesty do zahraničí během vánočních svátků.

Česká diplomacie sice dlouhodobě lobbuje za jejich uznávání při cestování, avšak kvůli zhoršení epidemie napříč Evropou se čeká, že tato levnější verze testů na koronavirus se při překračování hranic uplatní nejdřív po Novém roce. Ministr zahraničí Tomáš Petříček (ČSSD) původně chtěl mít dohodu o využívání antigenních testů alespoň se sousedními státy uzavřenou ještě před Vánocemi.

„Napříč Evropou panuje obava epidemiologů z šíření nemoci během vánočních svátků, proto v tuto chvíli pracujeme s variantou možného startu (uznávání antigenních testů při cestování – pozn. red.) kolem poloviny ledna,“ řekl Seznam Zprávám šéf diplomacie Petříček.

Uznávání antigenních testů minulý týden na unijní úrovni podpořila i Evropská rada. K praktickému využití je však zatím stále daleko.

Významný vliv na obnovení poptávky po zájezdech mají také zprávy o úspěšných testech vakcín proti nemoci covid-19. V posledních týdnech registruje obnovenou poptávku a zájem i největší tuzemská cestovní agentura Invia. „Cítíme, že lidé se už nemůžou dočkat, až budou moct opět vyrazit na dovolenou. Poptávka po dovolených znovu dramaticky roste. Cestování do řady zemí je stále komplikované, ale věřím, že se to začne postupně zlepšovat. A my na to chceme být připravení do posledního detailu,“ říká Michal Tůma, generální ředitel Invia pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Reklama

Doporučované