Hlavní obsah

Vznikl král autosalonů. Pod jednou střechou prodává Škodu i Hyundai

Majitel společnosti Louda Holding Pavel Louda mluví pro SZ Byznys o plánech po akvizici roku v oblasti automotive.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Největší prodejce Škodovek se stává i největším dealerem vozů Hyundai. Holding Louda Auto zároveň provozuje i největší síť carsharingu Car4Way. Proč má v době krize smysl rozšířit portfolio, řekl SZ Byznys majitel Pavel Louda.

Článek

Louda Holding vlastnící společnost Louda Auto, největší prodejce vozů Škoda na českém trhu, se nově se stává i jedničkou v prodeji aut značek Hyundai a Mazda. Lídrem v tuzemsku je i v carsharingu prostřednictvím firmy Car4Way.

Zprávu z července tohoto roku, že Louda Holding kupuje dealerskou skupinu Car Star od Czechoslovak group miliardáře Michala Strnada prostřednictvím nově zřízené firmy Louda HC a že transakci posuzuje Antimonopolní úřad, poprvé kupující strana komentovala pro média.

Pavel Louda, majitel holdingu, SZ Byznys vysvětlil důvody koupě a potvrdil, že tím rozšiřování jeho společnosti s pěti a půl miliardovým obratem možná ještě nekončí.

„Prodej vozů nás živí už třicet let a byli bychom špatní obchodníci, kdybychom se nerozvíjeli. Pro nás je to v pořadí, tuším, osmá akvizice dealerství a cílem je rozšířit nabídku služeb zákazníkům v dalších městech i zajistit větší nabídku modelů všech značek, které zastupujeme,“ komentuje důvody rozšíření holdingu Pavel Louda v křesle studia Seznam Zpráv v Burzovním paláci.

Jaká byla cena této akvizice?

Pochopil jsem, že se na to zeptáte, ale bohužel vám to sdělit nemůžu.

Ani řádově?

Cena byla přiměřená hodnotě té společnosti a ještě nám to stálo za to, abychom ji koupili.

Hyundai je značka, která je pro českého zákazníka po škodovce logicky druhou volbou.
Pavel Louda, majitel Louda Auto

Co si od toho slibujete? Jste největší dealer škodovek tady, tak máte podobné ambice v jiných značkách?

Nemyslím si, že to je o ambicích. Hyundai je značka, která je pro českého zákazníka po škodovce logicky druhou volbou. My si myslíme, že je potřeba mít co nabídnout zákazníkovi v okamžiku, kdy jedna značka má nedostatek nějakého modelu a je logické, že zákazník odejde ke zmíněné značce druhé.

Louda Holding

Česká rodinná firma, vznikla v roce 1992.

Sídlo: Poděbrady.

Obory podnikání: automobily, sklárny, strojírenství, reality, finanční služby

Obrat: 5,5 mld. Kč

Zdroj: Louda Holding

Tento jev bude čím dál častější, ať už je to carsharing, ať už je to rozhodování koupit tu nebo onu značku.

Dnes zákazník nemá preference volit vysloveně jednu značku. Rozhodně jsme největší prodejce vozů Hyundai v Česku.

Ale znovu opakuji – nejde tu o soutěžení, v čem je člověk první. Jsme rádi, že zákazníci využívají našich služeb a můžeme se tak rozvíjet.

Ale vážně, uvažujete o dalších značkách?

Uvažujeme určitě o rozvoji společnosti i formou akvizic do budoucna. Nemyslím si, že hledáme nové značky, ale ve značkách, ve kterých se pohybujeme, bychom chtěli ještě dále růst.

Pokud bude příležitost na trhu, budeme se o ni chtít ucházet. Na druhou stranu ne za každou cenu. Byznys s auty je poměrně tvrdá záležitost, co se týká marží, je to velmi na hranici.

Pokud by nějaká krize byla, padne na všechny automobilky, nikoliv na jednu.
Pavel Louda, majitel Louda Auto

Je to i kvůli diverzifikace rizik ohledně předpokládané krize? Je ošemetné být jenom největší dealer vozů Škoda v této době?

Máte zajímavou otázku. Já jsem přesvědčen, že pokud by nějaká krize byla, tak padne na všechny automobilky, nikoliv na jednu.

Pokud jedna či druhá automobilka bude mít nějaký mimořádný propad na trhu, tak my, prodejci vozů, potřebujeme také platit výplaty, také potřebujeme odvádět daně a mít nějaký stabilní příjem.

Tohle konkrétní spojení, jak úzké bude? Společná firma?

Jsou to samostatné subjekty. Ne všechny firmy musíme slučovat do jedné. Takže předpokládáme, že to bude mít nějaký vývoj v čase. V současné době se bavíme o separátních společnostech v rámci holdingu Louda.

Budete mít díky velikosti lepší vyjednávací pozici s importéry?

To je taky zajímavá otázka. Musím říct, že věřím v to, že importéři si váží naší práce, že vidí objednávky a prodeje, které přinášíme.

Na druhou stranu vím, že v této branži je zvykem udržovat férové podmínky pro všechny dealery. Takže jakousi výhodu mít budeme, ale rozhodně ne nijak velkou v náš prospěch.

Reklama

Doporučované