Hlavní obsah

Za knihy Češi utratili přes osm miliard, fenoménem jsou dětské tituly a Hartl

Dětské knihy tvoří 14 procent všech vydaných titulů – jednu jsme si vytiskli.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

V Česku loni vyšlo 15 500 knižních titulů – tedy zhruba o 200 titulů víc než v roce 2017. Vyplývá to z výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů. Dařilo se hlavně dětským knihám – ty tvořily zhruba 14 procent z veškeré produkce. Češi také za knihy utratili víc než v předchozích letech. Přibližně 8,3 miliardy korun. Jen pro srovnání – v roce 2017 to bylo o 250 milionů méně.

Článek

Například v tiskárně Europrint loni potiskli 40 milionů kilogramů archového a rotačního papíru a vyrobili 3,5 milionu knížek. Když procházíte tiskárnou, přestanete se těmto číslům divit. Stohy papírů jsou navršené všude a souběžně tady na jednotlivých strojích vzniká snad třicet různých titulů. Jednu knihu si zkusili vyrobit i my.

Věděli jste, že při výrobě záleží na počasí? A že jedna kniha vznikne zhruba za tři sekundy?

Jako bestseller se v Česku označuje kniha, které se prodalo více než deset tisíc kusů. To jsou čísla, ke kterým pomůže šikovný marketing. Pak je ale takzvaný super bestseller, tedy padesát tisíc prodaných kusů a více. Tam už nezáleží jen na marketingu. „Taková kniha musí být perfektní a čtenářům se musí líbit,“ řekl Lukáš Novák, výkonný ředitel nakladatelství Euromedia Group, jedničky na trhu s knihami.

Jedním z autorů, který na extrémně vysoká čísla dosáhne, je momentálně spisovatel Patrik Hartl. Jeho knihy Nejlepší víkend prodalo nakladatelství Euromedia Group hned 150 tisíc kusů.

Euromedia Group

Nakladatelství bylo založeno v roce 1991 a patří mezi největší firmy podnikající v rámci knižního trhu v České republice.

Vlastní nakladatelské značky Kalibr, Ikar nebo Odeon.

Z hlediska počtu vydaných titulů se podle poslední výroční zprávy Svazu českých knihkupců a nakladatelů řadí v tuzemsku na druhé místo za skupinu Albatros Media.

Reklama

Doporučované