Hlavní obsah

Žádný Disneyland ani kina. Středobod Disneyho podnikání je streamování

Foto: Unsplash - Kon Karampelas

Ilustrační fotografie.

Reklama

Streamovací platforma Disney+ sklízí úspěch. Společnost Disney v ní vidí budoucnost svého podnikání. Místo toho, aby posílala nejnovější filmové trháky do zavřených kin, spouští je online. Na Vánoce Disney+ uvede film Duše.

Článek

Už žádná kina. Centrem mediálního impéria Walta Disneyho je teď streamovací služba Disney+. Společnost Disney v pondělí oznámila, že zásadně zreorganizuje svůj mediální průmysl, čímž urychlí své plány se streamovací platformou. Server CNN uvedl, že poté, co firma tuto skutečnost oznámila, vyskočila cena jejích akcií o pět procent.

V rámci reorganizace vytvořila společnost Disney zvláštní skupinu pro distribuci médií a zábavy, která bude mít na starosti obsah, prodej reklamy a bude také dohlížet na provozování streamovacích služeb, jako jsou Disney+, Hulu a ESPN+. Skupinu povede Kareem Daniel, který byl dříve prezidentem divize pro spotřební výrobky, hry a vydavatelství.

Firma se pro tento krok rozhodla na základě úspěchu platformy Disney+ a také kvůli svým plánům na zrychlení podnikání zaměřeného na spotřebitele. „Strategicky umisťujeme naši společnost tak, aby účinněji podporovala naši růstovou strategii a zvyšovala hodnotu pro akcionáře,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Disney Bob Chapek.

„Správa tvorby obsahu, jež je odlišná od dosavadní distribuce, nám umožní být efektivnější a hbitější při vytváření nového obsahu, který zákazníci nejvíce chtějí, a to způsobem, jenž jim vyhovuje,“ dodal Chapek.

Možnost, jak vyrovnat ztráty

I když je reorganizace významným oznámením, nejde o nic překvapivého. Právě platforma Disney+ se stala ústředním bodem a záchranou Disneyho podnikání. Investor Trip Miller uvedl, že tento krok umožní společnosti zpeněžit obsah a případně vyrovnat příjmy a zisky ztracené kvůli pandemii v jiných sférách podnikání.

Pandemie se firmy Disney dotkla hned v několika rovinách. Společnost zaznamenala vysoké ztráty kvůli uzavření zábavních parků Disneyland a oddálila uvedení svých filmových novinek do kin. Mezitím však platforma Disney+ prosperovala.

Streamovací služba, která není ani rok stará, má nyní více než 60 milionů předplatitelů. Tím výrazně překonala očekávání, která vloni firma sdělila investorům. Disney+ chtěla dosáhnout 60 až 90 milionů předplatitelů do roku 2024.

„Jsme přesvědčeni, že Disney může vybudovat podnik, který finančně překročí současné zdroje příjmů z kabelové televize, ale pouze pokud se společnost do této příležitosti opře a bude investovat agresivněji,“ myslí si investor Dan Loeb.

Rána pro biografy

Novou éru distribuce filmů na Disney+ otevřel remake akčního snímku Mulan. Následovat bude animovaný film Duše z produkce studia Pixar, které spadá pod společnost Walt Disney. Stejně jako Mulan se vyhne kinům a k dispozici bude online.

Film Duše vyjde ještě letos na Štědrý den a ve stopách snímku Mulan bude spuštěn na Disney+ v USA a v Evropě. Podle agentury Bloomberg vstoupí film do kin jen v zemích, kde budou otevřená.

Právě streamovací služby jako Disney+ nebo Netflix jsou pro kina noční můrou. Kvůli uzavření a odkládání očekávaných premiér počítají ztráty a britská společnost Cineworld musela dokonce dočasně zavřít své pobočky v Británii a Spojených státech.

Reklama

Doporučované