Hlavní obsah

Záhadná smrt dítěte ve vlaku. Soud hledá cestujícího, který nezavřel dveře

Okresní soud v Olomouci začal řešit případ dvouleté dívky, která zemřela po pádu z rychlíku.

 

Reklama

Jak mohla dvouletá dívka vypadnout z jedoucího rychlíku po odjezdu z olomouckého hlavního nádraží a zemřít?

Článek

Okresní soud v Olomouci začal hledat odpovědi na to, jak se mohla odehrát ojedinělá železniční tragédie, při níž se smrtelně zranilo dítě.

V červenci roku 2016 vypadla otevřenými dveřmi z rychlíku dvouletá holčička. Stalo se to zhruba pět minut po odjezdu z olomouckého nádraží poblíž stanice ve Štěpánově.

Státní zástupce za tragédii obžaloval průvodčí a vlakvedoucí, protože podle něj jsou tyto dvě ženy zodpovědné za to, že vlak odjel ze stanice s nedostatečně zajištěnými dveřmi.

U soudu v první den procesu vypovídala obžalovaná průvodčí, která vinu odmítla a vysvětlovala, že problém vznikl na nástupišti olomouckého hlavního nádraží.

Tvrdí, že spolu s vlakvedoucí zkontrolovala před odjezdem vlaku z Olomouce všechny dveře. Byly prý zavřené, jenže rychlík pak ještě několik minut čekal na nástupišti, aby dal přednost jiným vlakům jedoucím po jeho trase.

Průvodčí říká, že po kontrole dveří čekala u posledního vagonu soupravy a vlakvedoucí u prvního, avšak těsně před tím, než vlak z Olomouce odjel, přiběhl ještě jeden pasažér. Otevřel dveře prostředního z pěti vagonů, nastoupil a zavřel za sebou. Jenže zřejmě zavřel špatně.

Průvodčí soudu tvrdila, že ona ani vlakvedoucí tohoto cestujícího neviděly. Musel prý nastoupit, když už byly ve vlaku a ten se rozjížděl.

Státní zástupce však v tomto bodě s obžalovanou nesouhlasí. Podle něho cestující nastoupil ještě ve chvíli, kdy byly obě obžalované na nástupišti desítky sekund před odjezdem. Vidět ho prý musely.

Ať už to bylo jakkoliv, po jeho nástupu nikdo špatně zavřené dveře nezkontroloval. Když o pár minut později vlak nabral rychlost, tlak vzduchu dveře otevřel a dítě čekající před toaletami na matku z vozu vypadlo.

České dráhy už udělaly řadu opatření, aby se tragédie neopakovala. Na lince, kde se událost stala, už jezdí nové vagony, kde se dveře zavírají automaticky.

Některé dosud používané starší vagony pak byly vybaveny světly nad dveřmi, která signalizují jejich otevření. Průvodčí mají také pro kontrolu dveří přísnější pravidla.

Soud bude v projednávání případu pokračovat na konci ledna, kdy chce vyslechnout druhou obžalovanou.

Reklama

Související témata:

Doporučované