Hlavní obsah

Zájem o české značky roste, těží z toho i výrobci lyží

Hostem Byznysu zblízka byl Milan Luštinec, výrobce lyží Lusti. Jedny jsme si u něj také vyrobili.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Víte, jak se vyrábějí sjezdové lyže? Které zimní středisko je nejkrásnější na světě a jak jsou na tom s cenami, ale i investicemi české zimní areály? Odpověď najdete v pořadu Byznys zblízka, jehož hostem je Milan Luštinec, výrobce lyží značky Lusti.

Článek

Nechybělo mnoho a lyže Lusti vůbec nemusely existovat. Nejprve Milana Luštince podrazil jeho společník – zmizel a zanechal po sobě jen dluhy. Rok nato ho podrazil obchodní partner – objednal si zakázku zhruba 800 snowboardů, odebral je a nezaplatil.

„V práci jsem byl celý den a nebyl jsem schopen vydělat,” vzpomíná Luštinec na dobu, kdy měl zastavený rodinný dům a samé dluhy. V momentě, kdy mu bylo nejhůř, přišla objednávka z Rakouska. A i když tomu nevěřil, banka mu na její výrobu půjčila.

Dnes je firma ve zcela jiné pozici. Spíše než na snowboardy se soustředí na lyže a letos jich vyrobí rekordních 10 tisíc. Mohlo by jich být víc, ale rozšíření výroby Milan Luštinec zatím odmítá, stejně jako nabídky ze sportovních a obchodních řetězců, které lyže jeho značky chtějí prodávat. „Nechceme totiž být značkou, která podléhá různým slevám a akcím,“ říká Luštinec, na jehož lyžích jezdí i záchranáři z Horské služby.

Pokračování pořadu Byznys zblízka a v něm rozhovor s Milanem Luštincem, výrobcem lyží Lusti.Video: Seznam Zprávy

Většina produkce firmy zatím zůstává doma. Lusti se ale stále víc prosazují už i v zahraničí. „Daří se nám ve Švýcarsku, máme tam dobrého obchodního zástupce,” říká Luštinec, který by do budocna rád výrobu rozšířil ještě o běžecké lyže.

Pořad Byznys

Pořad Byznys sledujte každý všední den na TV Seznam ve 14 hodin a v reprízách v 18:15 a ve 22:30.

Reklama

Související témata:

Doporučované