Hlavní obsah

Na most u Vltavské se vrací osobní auta. Zatěžovací zkouška ukázala jeho skutečný stav

Tisková konference k výsledkům zatěžovací zkoušky mostu u Vltavské.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Osobní automobilová doprava se před koncem roku vrátí na most u Vltavské. Omezení se bude týkat pouze vozů nad 3,5 tuny. Tramvajová doprava bude i nadále vedena pouze v jednom směru.

Článek

Pražská Technická správa komunikací od pátku testovala statiku mostu u stanice metra Vltavská, který bylo nutné koncem října kvůli havarijnímu stavu uzavřít. Technici pro zatížení použili nákladní automobily.

Technici zatížili most u Vltavské až do 130 procent jeho hmotnosti. Měření ukázalo, že je možné na most vrátit osobní automobilovou dopravu. Nákladní auta budou muset i nadále volit náhradní trasu.

Na most bude v nejbližší době instalováno zařízení pro monitoring v reálném čase. Poté se doprava v omezené míře na most vrátí. Kromě aut bude i nadále po mostě vedena tramvajová doprava alespoň v jednom směru.

Konstrukce mostu bude muset být podepřena, poté se doprava vrátí i pod něj. Zda bude most nakonec zbourán, nebo ho TSK Praha zrekonstruuje, zatím politici nerozhodli.

Jde o jeden ze dvou mostů v Bubenské ulici, které na Vltavské navazují na Hlávkův most. TSK nechala most uzavřít v noci z 23. na 24. října na základě informací společnosti Pontex, která prováděla jeho diagnostiku. Zhruba týden nemohly pod konstrukcí jezdit tramvaje, poté byl most provizorně podepřen a provoz MHD obnoven. Na most nicméně od uzavření nemohly automobily.

V rámci zatěžovacích zkoušek technici nejprve o dva centimetry oddálili provizorní podpěry a umístili snímače, které měří pohyb konstrukce. Poté na most začaly najíždět naložené nákladní vozy, které přes víkend postupně zatížily pět částí, z nichž se most skládá.

Podobné diagnostiky TSK dělá na více mostech. Zhruba před měsícem například technici podobným způsobem testovali stav mostu Legií, kde TSK nechává zpracovat kompletní diagnostiku mapující stav konstrukce před plánovanou rekonstrukcí. Podobně je tomu v případě Hlávkova mostu.

Ohledně mostu na Vltavské zatím není jasné, jak bude vypadat finální řešení. TSK původně sdělila, že most bude nutné zbourat a postavit nový. Zástupci nové pražské koalice nicméně uvedli, že podporují takové řešení, při kterém by nemusel být vybudován most, ale auta a tramvaje by se křížily na běžné křižovatce.

Praha má dlouhodobý problém se stavem většiny mostů přes Vltavu i menších konstrukcí. Loni se v Troji dokonce zřítila lávka pro pěší. Bylo také nutné dočasně uzavřít Libeňský most. Vedle mostu Legií a Hlávkova mostu TSK plánuje také diagnostiku Palackého, Barrandovského nebo Lanového mostu na Jižní spojce.

Reklama

Související témata:

Doporučované