Hlavní obsah

Železnici rozhodila běžná závada. Jízdní řád je náročné ujezdit, říká mluvčí

6. 11. 2018

Stržené troleje v Praze zpozdily stovky vlaků. Šlo ve své podstatě o běžnou poruchu. (Video: Petr Švihel, Seznam.cz)

Přesná příčina ranního kolapsu na železnici se vyšetřuje. Podle informací jde ale nejspíš o běžnou technickou závadu, která měla kvůli souhře okolností obrovský dopad.

Článek

Až několik hodin zpoždění nabíraly v úterý ráno vlaky kvůli technické nehodě, kterou i správce železnice označuje jako obyčejnou.

U nádraží Praha-Vršovice strhla před čtvrtou ráno lokomotiva trolej. „Běžná technická závada v rámci opotřebení,“ říká o tom mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

A přece se poté po několik hodin dostaly do potíží stovky vlaků, které se z Prahy rozjíždějí po celé republice. Některé měly až 4 hodiny zpoždění, jiné byly zrušeny.

Podle mluvčí není jisté, že se něco podobného zase nestane. I když se tratě kontrolují.

„Jsme v reálném provozu a denně se vypravují tisíce vlaků a je opravdu velmi náročné už jen stávající jízdní řád ujezdit,“ říká Kateřina Šubová, podle níž je úterní nehoda nešťastnou souhrou okolností.

Stržené vedení bylo totiž na poměrně dlouhém úseku železniční cesty a musela proto být zastavená doprava mezi Hlavním nádražím v Praze a Hostivaří – a to je velmi exponovaná trasa.

Nehoda se navíc stala v ranních hodinách a zkomplikovala tak to, aby z odstavného nádraží mohly vlaky na své pravidelné cesty vůbec vyjet. Týkalo se to zejména vlaků společnosti České dráhy.

Celou situaci doplnila tragická událost na trati ve směru na Beroun, kde vlak srazil dívku a provoz se na několik hodin zastavil.

Ranní událost komplikuje život pasažérům na železnici během celého dne, zejména na dálkových spojích.

„Vlaky si vezou výrazné zpoždění, především ty ranní spoje, které mají obratové soupravy na Moravě nebo třeba v jižních Čechách. Z logiky věci si zpoždění budou vézt i na zpáteční cestě,“ dodává Kateřina Šubová.

Jestli poruchu zapříčinila lokomotiva a její poškozený sběrač, nebo i závada na trakčním vedení, například prověšená trolej, se vyšetřuje. Není tedy jisté, jestli je vina na straně dopravce, nebo správce železničních cest.

Možné je i to, že šlo o kombinaci dvou problémů.

Doporučujeme

Další zprávy