Článek
Krajům, které o nulovou sazbu žádaly, chce nabídnout jinou kompenzaci. Kraje se na zavedení bezplatného mýta na silnicích první třídy, o které se systém v příštím roce rozšíří, dohodly s předchozím ministrem dopravy Danem Ťokem. Nulovou sazbu žádaly na celkem 600 kilometrech.
„Rozšíření mýta na dalších silnicích první třídy se nevyhneme. Nulová sazba by zpochybnila tendr. V pondělí o tom informuji Svaz měst a obcí a současně navrhnu kompenzační opatření,“ uvedl Kremlík na Twitteru. Jaké opatření krajům nabídne, nespecifikoval.
K dnešním @OtazkyVM: Rozšíření mýta na dalších silnicích 1. třídy se nevyhneme. Nulová sazba by zpochybnila tendr. V pondělí o tom informuji Svaz měst a obcí a současně navrhnu kompenzační opatření. Objíždění mýta přes zákazy musí též bránit policie. Na tom shoda s @jhamacek.
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) June 16, 2019
Nový mýtný systém se satelitní technologií by měl být na silnicích první třídy od ledna 2020. Na dálnicích by měl fungovat o měsíc dřív. Provozovatelem bude konsorcium CzechToll/SkyToll, které uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz systému. Po rozšíření bude mýtný systém fungovat na celkem 2300 kilometrech dálnic a silnic první třídy.
Krajům se Kremlíkův postup nelíbí. „Považuji to za nerespektování původní dohody s ministerstvem dopravy, že stát zohlední souhrn připomínek krajů ke stanovení úseků s nulovým mýtem. Chápu, že nový pan ministr se nemusí memorandem svého předchůdce řídit, ale považovala bych přinejmenším za vhodné, kdyby nejprve jednal s kraji a teprve poté zveřejňoval rozhodnutí ohledně placení mýta,“ napsala předsedkyně Asociace krajů Jana Mračková Wildumetzová. Kraje podle ní budou rozhodně trvat na tom, aby dostaly peníze z výběru mýta na opravy silnic II. a III. tříd, které budou poškozovány tím, jak kamiony budou objíždět placené úseky. „Samozřejmě to ohrozí bezpečnost provozu v obcích poblíž silnic I. třídy a zhorší kvalitu životního prostředí,“ dodala Mračková Wildumetzová.