Článek
„Důvodem jsou komplikace způsobené výškou konstrukce nábřežní zdi, v reálu je výšší než v projektové dokumentaci,“ sdělila mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Původně měla výluka skončit v pátek 15. října.
Dělníci v místech, kam měli přesunout novou trať, narazili na železobetonové konstrukce nábřežních zdí, které byly výše, než bylo uvedeno v projektové dokumentaci. „Museli jsme ji proto u projektanta nechat upravit podle skutečnosti a umožnit Technické správě komunikací (TSK), aby zdi mohla nejdříve opravit a zaizolovat, než na nich postavíme nové tramvajové těleso,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Tramvaje se na své obvyklé trasy vrátí z neděle 31. října na pondělí 1. listopadu od zahájení nočního provozu.
Na nábřeží jsou kromě kolejí opravovány silnice. Úprava má zlepšit průjezdnost nábřeží ve směru do centra pro tramvaje i širší automobily a autobusy. Ve směru z centra budou auta nově jezdit po tramvajovém tělese. Koleje na nábřeží byly asi 40 let staré a naposled byly opravovány v roce 1982. Navazující úseky od Čechova mostu na Klárov a od Štefánikova mostu přes nábřeží Kapitána Jaroše jsou v dobrém stavu a DPP jejich rekonstrukci nechystá.