Hlavní obsah

13 miliard do železnic. Někde se bude jezdit až 160 km/h. Podívejte se, kam všude peníze půjdou

Kde všude se vlaky zrychlí a jaká nádraží se opraví? Podívejte se na video.Video: Karolína Štuková

 

Reklama

Správa železniční dopravní cesty zafinancuje šest nových projektů. Ty povedou k zrychlení dopravy a na některých místech přibude bezbariérový přístup.

Článek

SŽDC plánuje za rekonstrukce a vylepšení utratit přes 13 miliard korun. V tiskové zprávě o tom dnes informoval tiskový mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Tady je seznam míst a úseků, které plánuje správce kolejí předělat.

Soběslav

V případě prací na sever od Soběslavi půjde o jeden z posledních úseků třetího koridoru, který dosud neprošel přestavbou. Mělo by se podařit navýšit kapacitu trati a rychlost na 160 kilometrů v hodině. Modernizací se na trati objeví zabezpečovací zařízení.

Smíchov - Strašnice

Oprava trati mezi pražským Smíchovem a středočeskými Strašnicemi bude zahrnovat kompletní rekonstrukci železniční stanice Praha – Radotín. Součástí projektu je rovněž návrh mimoúrovňového křížení ve Velké Chuchli. Předpokládané náklady činí 3,6 miliardy korun.

České dráhy zdraží jízdné o 2,5 procenta, zvažují povinné místenky mezi Prahou a Ostravou

Nové záběry z tragické nehody vlaku nabízejí pohled přímo z kabiny strojvedoucích

Lysá nad Labem

Modernizace trati směrem do Lysé nad Labem bude důležitá pro příměstskou dopravu v okolí hlavního města. Rekonstrukce by se měl dočkat železničního most. Trať bude navíc opatřena i protihlukovými stěnami.

Oldřichov - Duchcov

Zrychlení vlaků by měla přinést práce v úseku mezi Oldřichovem u Duchcova a Bílinou. Stejný cíl sleduje i plánovaná úprava trati mezi Valašským Meziříčím a Hustopečemi nad Bečvou. „Součástí projektu je rovněž zřízení bezbariérového přístupu k nástupištím a instalace informačního systému,“ uvádí SŽDC. Oba projekty by měly vyjít na 1,8 miliardy korun.

Pačejov

Správce železniční infrastruktury také plánuje kompletní přestavbu stanice Pačejov na Klatovsku. Cestující se dočkají nových nástupišť a bezbariérového podchodu. Rekonstrukce za více než miliardu korun se dotkne i některých dalších částí trati z Horažďovic do Nepomuku.

Přípravy na modernizaci tratí by měly začít už za pár měsíců.

Reklama

Doporučované