Hlavní obsah

Běloruská státní televize falšuje zpravodajství. Tady je důkaz

Svět bez obalu: Reportáž o šíření fake news v Bělorusku. Tak státní televize podvádí diváky. (Video: Milan Šíma, RFE/RL)

 

Reklama

27. 8. 2020 15:25

Běloruská státní televize lhala o tom, co se událo na opozičním shromáždění.

Článek

V reportáži státem řízeného kanálu to vypadá, jako kdyby opoziční běloruská politička Maria Kolesnikovová bojovala se znepřáteleným davem. Marně se ho snaží uklidnit, zatímco lidé skandují, ať odejde.

Vypadá to věrohodně, jenže ve skutečnosti se stalo něco docela jiného. Důkazy, které nashromáždili reportéři Rádia Svobodná Evropa, najdete v úvodním videu.

Situace v běloruských médiích je kritická. Z těch státních už odešly nebo byly vyhozeny desítky novinářů. Mnozí poté, co veřejně řekli, že represe proti pokojným demonstrantům protestujícím proti zfalšování voleb nebyly v médiích popsány pravdivě.

Vyhozené novináře začali nahrazovat žurnalisté z ruských médií.

V Bělorusku byl opakovaně odpojen internet. Zablokování se dočkaly i webové stránky Rádia Svobodná Evropa a dalších mediálních společností. A došlo i k bití, zadržení a deportaci nezávislých novinářů.

Video si můžete pustit v úvodním příspěvku nebo ho najdete v archivu na webu.

A můžete nás sledovat také na Facebooku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované