Hlavní obsah

Nejprodávanější hrou byla loni v Česku kouzelnická Hogwarts Legacy

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

Nejprodávanější videohrou loňského roku na českém trhu byla kouzelnická novinka Hogwarts Legacy studia Avalanche Software.

Článek

Z aktuálního žebříčku největší sítě herních obchodů Smarty a JRC vyplývá, že nejprodávanější videohrou roku 2023 byla v Česku kouzelnická novinka Hogwarts Legacy studia Avalanche Software. Vítězná hra odkazuje na kouzelnický svět v Bradavicích 100 před příchodem Harryho Pottera. Na trhu se objevila loni v únoru a ihned se stala jednou z nejrychleji prodávaných videoher.

Druhá skončila nová fotbalová hra EA Sports FC 24 a třetí její předchůdce FIFA 23. Nejprodávanější konzole byla PlayStation 5.

„Už od spuštění předobjednávek nám bylo jasné, že půjde o doslova kouzelný titul, kterému se povede nejen při startu prodejů, ale minimálně i po zbytek roku. Titul měl k nasbírání skvělých prodejních čísel skoro celý rok a dokázal se objevit také v několika cenových akcích. Na konci roku mu rovněž a významně pomohla vánoční atmosféra Harryho Pottera,“ uvedl Petr Kratochvíl z JRC.

Čerstvé pokračování série fotbalové mánie od EA sice změnilo svůj název, ale své fanoušky si podle Kratochvíla opět našlo. V celkovém žebříčku mu na paty šlape minulý ročník – FIFA 23, která se těšila extrémní oblibě a navíc měla půlroční náskok. „Zajímavostí určitě je i to, že se FIFA 23 nepřestala zcela prodávat i po vydání nejnovějšího ročníku,“ dodal.

Nejprodávanějším herním strojem byl s velkým náskokem PlayStation 5. „Ten se od začátku roku dostával na náš trh již pravidelně a dělal radost čím dál více hráčům. V létě se pak konzole stala dostupnou už pro všechny. A dokonce se poprvé dostala do cenové akce, což se následně zopakovalo při Black Friday,“ doplnil Kratochvíl. Druhou příčku obsadila rodina Nintendo Switch. První trojku pak zavírá Xbox. Čtvrté místo obsadily herní počítače domácí značky TIGO, za kterou stojí Smarty a JRC.

Mezi sběratelskými kartami vede série Pokémon TCG, na druhém místě skončily sběratelské fotbalové karty a na třetím karty Magic: The Gathering.

Skupina Smarty Brands, kam patří Smarty a JRC, v roce 2022 zvýšila obrat o 30 procent na 4,2 miliardy Kč. JRC má v Česku 13 herních obchodů a Smarty 19 prodejen s hrami a elektronikou.

Reklama

Doporučované