Hlavní obsah

Křidýlko, nebo stehýnko? Američané mají jasno

Foto: Pixabay

Ilustrační fotografie.

Reklama

Americká láska ke kuřecím křídlům během pandemie vzrostla. Restaurace na trendu vydělávají a přizpůsobují poptávce svá menu. Křidýlka pečou i v pecích na pizzu a zákazník si je může objednat také online.

Článek

Kuřecí křidýlka jsou v kurzu. Akcie amerického řetězce Wingstop, který nabízí hlavně tuto část kuřete, letos vyskočily téměř o 60 procent nahoru. Společnost zaznamenala během pandemie prudký nárůst prodeje. Za 13 týdnů vzrostly tržby v jejích restauracích téměř o 32 procent.

Podle finančně-poradenské firmy Stifel by značka Wingstop mohla dále růst během fotbalové sezony. „Hlavní překážkou společnosti Wingstop byl nedostatek povědomí spotřebitelů. Teď značka získala značný počet nových zákazníků,“ uvádí zpráva.

Růst zaznamenaly i menší řetězce prodávající kuřecí křídla. Podle serveru CNN společnost Wing Zone, která má ve Spojených státech přibližně 70 poboček, si připsala od března do září ve srovnání s loňskem nárůst tržeb přibližně o 25 procent. „Toto byl největší nárůst prodeje, jaký jsme v naší sedmadvacetileté historii zaznamenali,“ řekl spoluzakladatel a generální ředitel Wing Zone Matt Friedman.

Také v menším řetězci Atomic Wings se sídlem v New Yorku vzrostly tržby v některých lokalitách až o 100 procent, uvedl generální ředitel firmy Zak Omar.

Křidýlka jsou v posledních letech stále populárnější, upozornil analytik restaurace BTIG Peter Saleh, pandemie ale růst urychlila. „Zůstávají oblíbená. Můžete si je koupit, abyste nakrmili rodinu nebo více lidí,“ řekl Saleh.

Restaurace tomuto trendu přizpůsobují svou nabídku. Například společnost Applebee na jaře představila virtuální značku Neighborhood Wings by Applebee, která zajistí donášku objednávky přímo k zákazníkovi domů.

„V restauracích Applebee jsou křídla nejprodávanější položkou z menu v roce 2020, zejména při nákupech s sebou,“ uvedl Scott Gladstone, viceprezident pro strategii a rozvoj společnosti Applebee's. Dodal, že Neighborhood Wings jsou k dostání na 750 místech v USA.

Firma Brinker International, která vlastní restaurace Chili's a Maggiano Little Italy, nedávno spustila novinku It’s Just Wings, která je k dispozici na dodávkové platformě DoorDash. Má omezené menu, které se skládá z křídel, různých omáček, hranolků a jako dezert nabízí smažené sušenky Oreo s čokoládovou omáčkou. Konceptu se zatím daří dobře.

Společnosti rozvážející pizzu, které během pandemie také zaznamenaly růst poptávky, jsou na tento trend dobře připraveny. K přípravě křídel totiž mohou používat pece na pizzu. Tak to dělá i americká společnost Domino's Pizza, která prodávala kuřecí křídla už dříve. „Zájem o křídla rychle roste. Jsme tím velmi nadšení,“ říká ředitel firmy Richard Allison.

Reklama

Doporučované