Hlavní obsah

Starobrno začalo vařit zelené pivo, bude ho méně

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

10. 2. 22:31

Navzdory uzavřeným hospodám, pivnicím a restauracím začal brněnský pivovar Starobrno tento týden vařit velikonoční zelený speciál.

Článek

Pivovar ho letos připravuje pošestnácté, kvůli pandemii koronaviru jej ale letos uvaří méně, místo obvyklých 5000 hektolitrů pouze 3100 hektolitrů. Pivovar o tom informoval v tiskové zprávě.

Každoroční dávku letos ve Starobrně snížili kvůli nejisté situaci v souvislosti v pandemií koronaviru a vládním opatřením proti jeho šíření. Do českých restaurací a hospod je určeno 2810 hektolitrů, na Slovensko pivovar pošle 290 hektolitrů.

Prodej zeleného piva, které restauratéři smí začít prodávat až na Zelený čtvrtek, loni překazila právě vládní opatření, kvůli nimž byly na Velikonoce restaurace uzavřené. Pivovar proto prodej speciálu odložil na první den, kdy mohly restaurace otevřít, což se stalo na konci května.

„Když jsme Zelené pivo připravovali vloni, nikoho nenapadlo, jak nás potrápí epidemie a její přísná opatření. Hospody byly na Velikonoce zavřené, proto jsme pivo nabídli k jejich znovuotevření koncem května. Opravdu pevně doufám, že letos podobná situace nenastane a pivem si na svátky jara připijeme tradičně na Zelený čtvrtek,“ uvedl výrobní ředitel Heinekenu Milan Schramm.

Recept na třináctistupňový speciál znají jen čtyři lidé. Vaří se ze speciálního světlého ječného sladu, žateckého chmele poloraný červeňák a v přesně daný okamžik se do mladinové pánve přidává speciální bylinný výluh. Pivovar prozrazuje pouze to, že jeho součástí je kopřiva a na jednu 500litrovou várku je zapotřebí asi pět litrů.

Autorem receptury, kterou Starobrno už patnáct let používá, je bývalý sládek Petr Hauskrecht. Pivovar v posledních letech držel jeho množství na 5000 hektolitrech.

Pivovar Starobrno je součástí skupiny Heineken. Jde o třetí největší českou pivovarnickou skupinu, její zisk stoupl v roce 2019 zhruba o tři procenta na 336 milionu korun. Tržby Heinekenu vzrostly podle výroční zprávy o 6,8 procenta na 3,59 miliardy korun. Do skupiny patří kromě Starobrna i značky Krušovice, Zlatopramen, Březňák a Hostan. Jednotlivé pivovary samostatné výsledky neuvádějí.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované