Článek
Za prvních 12 hodin stání řidiči zaplatí 50 korun, každá další hodina stojí 100. River park je prvním parkovacím domem, který se v Brně otevřel od Domini parku v roce 2016.
Dům má sloužit především jako záchytné parkoviště typu P+R. „Budu ráda, pokud jej využijí lidé, kteří si sem jedou něco vyřídit na úřad práce nebo do Justičního paláce. Poloha parkovacího domu je však ideální právě pro režim P+R. V docházkové vzdálenosti se nachází tramvajová zastávka Vojtova a Křídlovická. Věřím, že řidiče k tomu, aby nezajížděli do centra, povzbudí i příznivá cena,“ řekla primátorka Markéta Vaňková.
Stavba trvala necelý rok. Podle radního pro dopravu a předsedy představenstva společnost Brněnské komunikace (BKOM) Petra Kratochvíla (ODS) se ji i přes koronavirovou pandemii a chladnější zimu podařilo dokončit o dva měsíce dříve, než bylo v plánu. Pro zjednodušení a zrychlení výstavby byla na stavbu použita konstrukce z prefabrikátů.
Ze 110 míst je šest určeno pro vozidla přepravující těžce pohybově postižené, dvě místa jsou určena pro vozidla lidí doprovázejících dítě v kočárku a v nejvyšším podlaží je umožněno parkování vozidel s pohonem CNG a LPG. V okolí domu jsou také stojany, které může obsadit až 25 kol.
Městská firma Brněnské komunikace plánuje výstavbu parkovacích domů na několika dalších místech. Ještě koncem letošního roku chtějí její zástupci začít s pracemi na domě Skořepka za zhruba 100 milionů korun pro 219 aut a v Šumavské ulici, kde činí odhadované náklady 160 milionů korun. „Tam bude dům a parkoviště, venku kolem 100 míst, uvnitř 430. Do měsíce požádáme o stavební povolení,“ doplnil technický ředitel BKOM Aleš Keller.
V Purkyňově ulici, kde má vzniknout 441 parkovacích míst, naráží záměr na odpor místních obyvatel. „Jednáme také o parkovišti typu P+R nedaleko bohunické fakultní nemocnice. Uvidíme, které z parkovišť budeme dělat prioritně, za mě je číslo jedna Šumavská,“ dodal Kratochvíl.