Hlavní obsah

Bitvu o reklamu v pražské MHD bude řešit soud

Následuje obsah vložený z jiného webu. Zde jej můžete přeskočit.

Dopravní podnik chystá protiúder v bitvě o reklamu v MHD, říká mluvčí DPP Jiří Štábl.

Přejít před obsah vložený z jiného webu.
 

Reklama

Společnost Rencar podala žalobu na dopravní podnik na určení platnosti smlouvy na pronájem ploch v metru či tramvajích.

Článek

Tvrdý právní souboj o balík více než sta milionů korun za reklamu v metru, tramvajích či autobusech čeká pražský dopravní podnik. Společnost Rencar, která si tyto plochy od DPP pronajímá a dál je prodává inzerentům, totiž podala dle zjištění Seznamu určovací žalobu na provozovatele pražské hromadné dopravy.

Obvodní soud pro Prahu 9 tak bude rozhodovat, zda je smlouva, která byla uzavřena až do roku 2031, platná.

„Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům. Veškerá korektní jednání a nabídky z naší strany se u DPP minuly účinkem. Nezbývá nám, než se bránit soudní cestou,“ potvrdil pro Seznam generální ředitel společnosti Rencar Petr Slabý. Podle něj je smlouva s DPP platná a jednostranně nevypověditelná.

DPP chystá protiúder

Dopravní podnik to ale vidí jinak. Podle něj je smlouva nevýhodná a také neplatná a sám chystá právní kroky.

„O žalobě víme, nicméně nám ještě nebyla doručena, takže se k ní podrobněji vyjádříme později," uvedl pro Seznam mluvčí DPP Jiří Štábl. Pro podporu svých tvrzení se opírá i o rozhodnutí antimonopolního úřadu. Rencar má podle dopravního podniku reklamní plochy vyklidit.

V opačném případě chystá DPP svou vlastní žalobu a zároveň nové výběrové řízení, z něhož by měl vzejít nový partner při využívání ploch.

„Podle dosavadních jednání nic nenasvědčuje tomu, že by Rencar plochy vyklidil, takže představenstvo už dalo pokyn k podání žaloby," dodal Štábl.

Rencar posudek Úřadu na ochranu hospodářské soutěže zpochybňuje jako účelový. Firma se totiž k řízení vůbec nemohla vyjádřit.

„Výpověď té smlouvy je nejlepším možným řešením. Pokud se i ÚOHS vyjádřil, že se jedná o koncesi, pak nevidím důvod, proč tu nevýhodnou smlouvu nevypovědět. DPP prostě musí zvýšit výnos z pronájmu reklamních ploch. Zatím na nich vydělává jedna jediná firma, a DPP to není,“ uvedla před časem primátorka Prahy Adriana Krnáčová.

Podle loňských údajů na základě smlouvy, která byla uzavřena již v roce 1997, inkasoval Rencar za reklamu v pražských dopravních prostředcích 117 milionů. Z toho dopravnímu podniku odvedl 73 milionů. K tomu pak ještě dalších sedm milionů jako dividendu, protože DPP je čtvrtinovým vlastníkem reklamní firmy. Zbytek ovládá nadnárodní skupina JCDecaux.

Ve snaze zachránit kontrakt dal Rencar Praze nabídku, že dopravní podnik může inkasovat za reklamu až 120 milionů ročně. Což by ovšem předpokládalo přístup k novým reklamním plochám. Například by šlo o polep nových tramvají.

Reklama v MHD

Rencar si pronajímá od DPP na 70 tisíc reklamních ploch.

Jde například o interiéry vozů metra, tramvají či autobusů, venkovní fólie na dopravních prostředcích či reklamy ve stanicích metra.

Rencar zprostředkovává reklamu v dopravních prostředcích v dalších 40 městech Česka.

Reklama

Doporučované