Hlavní obsah

Blog: Smrdí teď Johnny Depp? Všem očividně ne

Adam Junek
šéfeditor
Foto: Profimedia.cz

U soudu neuspěl a dostal nálepku usvědčeného násilníka, a proto přišel o práci. Herec Johnny Depp hodlá bojovat o svou pověst dál. Honorář od Diora přitom není na škodu.

Reklama

5. 12. 2020 19:00

Soudem uznaný násilník. S touto nálepkou herecká hvězda přišla o lukrativní filmovou roli. Impérium Dior se jeho tváře kupodivu nezbavilo. Aneb vážně i nevážně o módě ve víkendovém sloupku Seznam Zpráv.

Článek

Je to takové vnitřní dilema, které se neustále opakuje. Když se o některém z vážně skvělých umělců člověk dozví, že byl mírně řečeno mimo společenské mantinely a na placato hovado, násilník, práskač StB, pedarast, sexuální loudil zneužívající své postavení (doplňte dle libosti), znamená to, že má člověk zanevřít i na jeho práci? Neboli nepouštět si hudbu Michaela Jacksona, zapomenout na filmy Romana Polanského nebo Woodyho Allena, totéž provést se snímky třeba Kevina Spaceyho?

Řady takto poznamenaných docela nedávno rozšířil herec Johnny Depp. Prohrál u soudu s bulvárním deníkem The Sun spor o články, které popisovaly, jak bil svou exmanželku Amber Heardovou. Tím dostal nálepku násilníka, notabene s víc než kladným vztahem k drogám a alkoholu. Že vztah s Heardovou byl přinejmenším hodně vypjatý oboustranně, není podstatné. Ani to, že herec oznámil, že bude dál bojovat o svou čest.

Reakce na sebe, jak je v podobných případech v poslední době zvykem, nenechala dlouho čekat. Depp dostal stopku při natáčení dalších dílů Fantastických zvířat, nákladné ságy z dílny J. K. Rowlingové. V roli temného čaroděje Grindelwalda jej zastoupí Mads Mikkelsen, který má s hraním zloduchů rozsáhlé zkušenosti.

Ne každému ale začal Johnny Depp připadat toxický, nebo (a tady se to hodí) ne každému hvězda Pirátů z Karibiku nebo filmů Tima Burtona smrdí.

Módnímu impériu Dior už pět let dělá Depp tvář jedné parfémové řady. A v reklamě, v níž hraje na kytaru, se objevil i letos před Vánocemi v hlavním vysílacím čase britských televizí. Přitom právě v Británii se soud odehrával, a tamní společnost je proto citlivější. Ostatně agentura sledující patřičnost reklam dostala hned několik podnětů od rozčilených diváků.

Ale mělo to i opačný efekt. Řada Deppových fanoušků Dioru za to, že se od herce neodvrátil, tleská. A plní sociální sítě vzkazy, jak si na jeho podporu právě lahvičku propagované vůně koupí. Dior, který Deppovi za propůjčení tváře vyplatil odhadem mezi třemi a pěti miliony dolarů, to jistě ocení. A i Depp, jemuž se soudní výlohy vyšplhaly na statisíce.

Experti na komunikaci značek za tím vidí dlouhodobou strategii. „Víte, časem se na jeho skandál zapomene. A lidé zapomenou i na Deppa samotného, ale díky i špatné publicitě si zapamatují jméno parfému,“ uvedla pro Guardian Lauren Shermanová z oborového magazínu Business of Fashion. A kromě toho, co špatně nesou v Británii, nevnímají tak ostře třeba ve východní Evropě.

Navíc módní průmysl funguje přece jen podle trochu jiných pravidel. V něm jsou značky na kontroverze zvyklé, a dokonce na ně občas sázejí. Ať už jde o reklamy, kdy proslulá je kampaň Dolce & Gabbana s výjevy dost připomínajícími znásilnění žen i mužů. Nebo o produkty, kdy v posledních letech se každou chvíli v některé kolekci objeví svetr či botka příliš upomínající na karikatury černochů, tzv. black face. Jednou dvakrát může jít o přešlap, ale když už se to stalo tolika značkám, musí mít člověk pocit, že to dělají tak trochu záměrně.

Johnny Depp pak může útěchu hledat v příběhu jedné své expartnerky. Modelky Kate Mossové. Její kokainový skandál zveřejněný v News of the World ji sice narychlo v roce 2005 připravil o práci pro ikonické značky Burberry a Chanel. Ale dlouhodobě jí přidal na zajímavosti a dodnes je hvězdou módního průmyslu.

P.S.: Jak se postavit k Deppovým filmům? To vážně záleží na tom, jak kdo umí oddělit osobu umělce od jeho umění. Já v tom mám jasno. Skoro ve všech Deppových snímcích se objevuje Helena Bonham Carterová a tu já si ujít nenechám.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené