Hlavní obsah

Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat 1,3 miliardy Kč

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Brněnský dopravní podnik (DPMB) i přes ztráty způsobené koronavirovou pandemií, které na jízdném dosahují asi 130 milionů, plánuje zahájit několik investic.

Článek

V následujícím roce chce opravit 1250 metrů tramvajových tratí a práce pokročí i u projektu Tramvaj Plotní nebo u stavby trati k Univerzitnímu kampusu. Novinky ve vozovém parku obnáší nové autobusy a tramvaje Drak. Dohromady podnik na největší projekty vynaloží 1,3 miliardy korun, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.

Primátorka Markéta Vaňková (ODS) považuje za klíčové dokončení tramvajové trati v Plotní ulici či rekonstrukci Lesnické ulice, která začne zřejmě 9. ledna a potrvá do 19. září.

Lesnickou ulici čeká kompletní oprava včetně kanalizace, vody a dalších sítí. „Provedeme zde rekonstrukci tramvajového svršku, trolejového vedení a napájecích kabelů. Zastávky Tomanova a Zemědělská budou nově bezbariérové a vybavené elektronickými panely pro lepší informovanost cestujících o spojích a mimořádných událostech,“ řekl ředitel podniku Miloš Havránek.

Délka trati je 600 metrů, náklady dopravního podniku činí 89 milionů korun. Práce přinesou také omezení pro cestující, kdy nebude jezdit tramvaj od zastávky Jugoslávská na Lesnou. Náhradní dopravu zajistí autobusy i jiné tramvajové linky.

Další významnou akcí je rekonstrukce kolejového trojúhelníku Semilasso, kde pracovníci vymění kolejový rošt za použití moderních prvků pro snížení hlučnosti. Délka trati je 350 metrů a náklady nemají přesáhnout 42 milionů korun. Provoz tramvajových linek 1 a 6 bude omezený po etapách.

Do 1. července budou pokračovat práce na přeložení tramvajové tratě z ulice Dornych do Plotní, kde celkové náklady činí 1,2 miliardy. „Pokračovat bude i další stavba, a to trať k Univerzitnímu kampusu. V roce 2021 má firma dokončit hrubé práce na stavbě tunelu, od jara bude pokládat koleje jak v tunelu, tak na stávající trase ke krematoriu,“ uvedla Tomaštíková.

Investice zahrnují také složení devíti tramvají Drak v dílnách DPMB. Na konci roku 2021 jich bude po Brně jezdit 18. Podnik jich může nakoupit a složit do konce roku 2024 až 42. Náklady pro příští rok dosahují necelých 300 milionů korun. Podnik dále plánuje pořídit zbývající počet 13 kloubových autobusů Solaris s náklady 96 milionů korun.

Cestujících se v příštím roce dotkne také výluka tramvaje linky 1 při stavbě v Žabovřeské ulici. Kvůli výstavbě velkého městského okruhu a přeložce tramvajové trati do přilehlého tunelu bude přerušen provoz mezi zastávkami Pisárky a Bráfova. Výluka potrvá od 9. ledna přibližně dva roky.

Reklama

Doporučované