Hlavní obsah

Jediná československá legenda mezi automobily. Porovnali jsme eRko a jeho supernástupce

10. 7. 2018

České legendární sporťáky. (Video: Forbes, Seznam.cz)

Na okruhu v Mostě jsme porovnali křivky a výkony unikátu R200 a jeho veteránské předlohy Škody 110R Coupé.

Článek

Starou Škodu 110R asi dobře znáte, vyráběla se v letech 1970 až 1980 a kromě svého designu toho moc nabídnout neuměla. Stála na technice běžné Škody 100, která byla tak trochu zastaralá už v době uvedení na trh a „eRko“ tak kromě splývavé karoserie dostalo navíc jen sportovnější vnitřek a trochu silnější motor.

Ve spolupráci s Forbes.cz

Více se dozvíte v tomto článku

Z modelu ovšem vznikly úspěšné sportovní speciály, které bodovaly v dobových rallye (Škoda 130RS) nebo například okruhová Škoda 200RS. A právě tu si vzal nejvíce jako předlohu designér Petr Novague, když začal spřádat plány na znovuzrození českého sporťáku, z nichž nakonec vznikl supersportovní speciál s názvem R200.

„Zvolili jsme si erko, jediný skutečný československý legendární automobil,“ říká k projektu R200, který ožil díky továrníkovi Marku Hoffmannovi, jenž spolu se svým otcem vlastní společnost Kovovýroba Hoffmann. Ta se specializuje na dodávky prototypů pro autoprůmysl a má tak know-how a vybavení pro kusovou výrobu automobilů. Za poslední dva roky vznikla tři auta dua H&N a podle všeho to vypadá, že víc už jich nebude. „Výroba dalších není plánovaná. Jednáme s jedním zákazníkem o prodeji posledního vozu s tím, že nebude vyroben žádný další kus. To je jeho podmínka,“ usmívá se Marek Hoffmann.

Jinak řečeno, je zaděláno na další českou legendu. Původní cena R200 byla stanovena na sedm milionů korun a vůz využívá techniku Audi R8, která jako jeden z mála současných sportovních automobilů stále ještě nabízí například manuální převodovku nebo silný atmosférický motor bez dopingu turba. „Hledali jsme optimální poměr retro prvků a současné stylizace, aby vznikla karoserie s osobitým designem, ne jen nudná transformace z historie do současnosti,“ říká Petr Novague. Jak se to podařilo, můžete poprvé porovnat v přímém srovnání starého a nového eRka vedle sebe.

Doporučujeme

Další zprávy

Reklama