Hlavní obsah

Českým hrám se dařilo, studia pandemii nepocítila. Mají ale nedostatek lidí

Foto: Bohemia Interactive

Na ilustračním snímku záběr z českého vojenského simulátoru Arma 3 od studia Bohemia Interactive.

Reklama

22. 6. 14:12

Česká herní studia pandemii příliš nepocítila. Jejich obrat loni vzrostl o 17 procent na víc jak pět miliard. Letos se odhaduje desetinový růst. Loni vyšlo 58 českých videoher a v součanosti se pracuje na 182 dalších.

Článek

Obrat tuzemských firem zabývajících se vývojem počítačových her loni vzrostl o 17 procent na 5,32 miliardy korun. Letos by měl stoupnout o další desetinu na 5,8 miliardy. Uvedli to zástupci Asociace českých herních vývojářů na dnešní tiskové konferenci.

„Hernímu průmyslu se dařilo nejen kvůli pandemii, ale je to i důsledkem toho, že několik her dosáhlo světových úspěchů. Letos by se situace měla vrátit do normálu a odvětví poroste zhruba desetiprocentním tempem,“ uvedl předseda asociace Pavel Barák. Na 44 procent studií neměla pandemie koronaviru žádný nebo neutrální vliv, 18 procent firem uvádí spíše pozitivní dopad a 38 procent uvedlo, že převládá spíš negativní vliv.největší problém obsadit pozici programátora, grafika, ilustrátora nebo herního designéra.

Loni čeští vývojáři vydali dohromady 58 her, z toho 16 bylo uvedeno ne zcela dokončených, tedy ve stádiu tzv. early access, a vedle toho vyšlo 40 přídavků a rozšíření k již existujícím hrám. V přípravě je 182 herních titulů. Dvě třetiny firem se zaměřují na hry pro PC a konzole, přes 40 procent na mobilní hry. Nejúspěšnější tituly byly Beat Saber, Arma3, DayZ a American Truck Simulator.

V Česku působí 118 herních studií, z toho sedm vzniklo v minulém roce. Zaměstnávají dohromady 2074 pracovníků, což je meziroční nárůst o 18,5 procenta. Loni tak v oboru vzniklo 330 nových pracovních pozic. Okolo 73 procent studií zaměstnává do deseti lidí, velká studia nad 50 zaměstnanců tvoří sedm procent z celkového počtu. Okolo 53 procent firem působí v Praze a 24 procent v Brně. Každý třetí pracovník v herním průmyslu je cizinec.

Studia odhadují, že letos vytvoří 380 nových pracovních míst. Při nabírání lidí je největší problém obsadit pozici programátora, grafika, ilustrátora nebo herního designéra.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:
České hry

Doporučované