Hlavní obsah

Lidé si v pandemii hrají. Česká herní jednička na tom pěkně vydělala

Rozhovor se spoluzakladatelem Bohemia Interactive Slavomírem Pavlíčkem. (Video: Seznam Zprávy)

 

Reklama

19. 2. 9:28

„Bylo vidět, jak postupuje pandemie. V únoru narostly prodeje v Číně, pak začala růst Evropa a Amerika,“ popisuje dopady pandemie na herní byznys Slavomír Pavlíček z Bohemia Interactive. Firmě proto narostla EBITDA na 850 milionů.

Článek

Covid-19 zavřel lidi doma a posadil je před počítače - a herní byznys si mne ruce. Počet prodaných her totiž výrazně roste a spolu s nimi i zisky jejich vývojářů. Největší české herní studio Bohemia Interactive v loňském roce prodalo hned 5,7 milionu kopií svých her.

„Bylo vidět, jak postupuje pandemie. V únoru nám najednou narostly prodeje v Číně, když se Čína zklidnila, začala růst Evropa a Amerika,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy spoluzakladatel Bohemia Interactive Slavomír Pavlíček.

Firmě, která má na kontě úspěšné herní tituly jako Arma či DayZ, se loni podařilo prodat hry za 1,6 miliardy korun. „1,6 miliardy je číslo, kolik utratili koncoví zákazníci za naše hry, tedy neočištěné tržby. Čisté tržby, které jsou očištěné o provize našich prodejců, jsou 1,1 miliardy. Zisk před zdaněním se pohyboval okolo 600 milionů ,“ říká Pavlíček. EBITDA společnosti za rok 2020 pak činí 850 milionů korun, pro srovnání o rok dříve to bylo 675 milionů korun.

Loňský rok se tak pro Bohemia Interactive stal druhým nejúspěšnějším za více než dvacetiletou historii firmy.

Největší české herní studio už navíc není čistě jen české - před pár dny oznámilo obchod roku. Jako minoritní akcionář do něj vstoupil čínský obr Tencent Holding. V čem bude pro Bohemia Interactive toto spojení přínosné a co společnost chystá pro letošní rok? Celý rozhovor se Slavomírem Pavlíčkem nabídneme na Seznam Zprávách v následujících dnech.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené