Hlavní obsah

„Jednáme srdcem.“ Lidovci navrhli rebranding, ale nevědí, co s ním

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Michal Turek, Seznam Zprávy

Předseda lidovců Marian Jurečka.

Reklama

Lidovci už mají k dispozici návrhy rebrandingu strany. Zatím ale nevědí, jak s plánem na osvěžení značky KDU-ČSL naložit. Možná budou čekat na nové vedení strany.

Článek

Nápis „Lidovci“, kde je kolečko v písmenu O nahrazeno srdíčkem. K tomu motto „Jednáme srdcem“ a naopak upozaděná zkratka KDU-ČSL. Zcela chybí logo lipového listu, které strana používá od roku 2012.

Tak vypadá jeden z návrhů na rebranding lidovců, který měly Seznam Zprávy možnost vidět.

O osvěžení značky strany se u lidovců diskutuje od loňského roku. Má být reakcí na klesající preference, strana chce také působit moderněji. A to ideálně ještě letos.

„Potřebujeme lepší rozeznatelnost a také marketing. Rebranding připravujeme a letos se to musí udělat,“ řekl k tomu v lednu ministr zemědělství Marek Výborný.

Jenže termín, kdy lidovci s novou tváří vyjdou na veřejnost, je stále nejasný. „Hledáme možnosti, jak dát straně nový impulz. Je to jedna z věcí, na které teď pracujeme, a je to stále ve fázi diskuzí,“ uvedl k tomu europoslanec a člen předsednictva Tomáš Zdechovský.

Původně se hovořilo o jaře tohoto roku. Strana se ale shodla že teď „novou značku“ představovat nebude. Ostatně to nemá ani moc smysl – lidovci vedou společnou kampaň do eurovoleb pod značkou Spolu, a novou grafiku by tak ani nebylo kde propagovat.

Jednou ze zvažovaných možností je podle informací Seznam Zpráv podzimní kampaň do krajských voleb. Ale také je možné, že se bude čekat na zelenou až od nového vedení, které si partaj zvolí na podzim. Do toho KDU-ČSL mění většinu svého mediálního týmu včetně mluvčího.

KDU-ČSL versus Lidovci

Součástí debaty je i možná změna názvu KDU-ČSL. Ten je zkratkou názvu Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová. Části straníků připadá název příliš těžkopádný.

Podle dalších není nutné se přímo v názvu strany odkazovat ke křesťanství, protože to může odrazovat voliče, kteří nejsou věřící.

Jednalo se tak o zkrácení názvu na „Lidovce“. To je ovšem neprůchozí přes konzervativnější straníky – kteří argumentují mimo jiné tím, že strana se často odvolává na svou historii a tradici.

Název strany se tedy s největší pravděpodobností oficiálně měnit nebude. Pro potřeby billboardů, plakátů a dalších vizuálních prvků se ale mají preferovat kratší „Lidovci“.

Volání po rebrandingu je součástí nejistoty, která u lidovců probublává už od loňského roku. Strana se dlouhodobě potýká s nízkými preferencemi pod hranicí potřebnou pro vstup do Sněmovny – některé průzkumy jim věští dokonce pouhá dvě procenta.

Zároveň strana řeší, zda vyměnit vedení. Na předsedu Mariana Jurečku se snesl hněv spolustraníků nejen kvůli nízkým preferencím, ale také kvůli aféře s vánočním večírkem.

Část lidovců proto chtěla, aby se sjezd sešel už na jaře, aby strana šla do letošních voleb s novým vedením. Nakonec ale nenašli dost hlasů.

Reklama

Doporučované