Hlavní obsah

Předseda ÚOHS zamítl stížnost Ryanairu na ceník poplatků pražského letiště

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační obrázek.

Firma Ryanair si stěžovala na příliš velké zvýšení poplatků letištního ceníku. Předseda antimonopolního úřadu Petr Mlsna stížnost zamítl. Firma se může bránit správní žalobou.

Článek

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna zamítl žádost letecké společnosti Ryanair o přezkoumání letištního ceníku Letiště Václava Havla v Praze. Firma si stěžovala na příliš velké zvýšení poplatků. Mlsna tak potvrdil rozhodnutí svého úřadu z března a zamítl rozklad, který Ryanair podal. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.

Dopravce si u antimonopolního úřadu stěžoval na příliš velké zvýšení poplatků v ceníku s platností od 30. března 2025 do 28. března 2026. Upozorňoval na podhodnocení předpokládaného počtu odbavených cestujících, z něhož se odvíjí způsob výpočtu nákladů, na zavedení poplatků za emise oxidu dusíku a také na zvýšení poplatků za použití odbavovací přepážek. Kritizoval i slevy za samoobslužné odbavení zavazadel, jež podle něj diskriminují nízkonákladové aerolinie, které kvůli svým technickým možnostem samoobslužné odbavení nevyužívají.

Námitky Ryanairu zamítl v březnu ÚOHS už v prvním stupni, proti jeho rozhodnutí podal dopravce rozklad. Ani předseda Mlsna argumenty dopravce nevyslyšel a potvrdil rozhodnutí svého úřadu.

„Úřad se otázkou dopravcem namítané diskriminační povahy slevy za užití samoobslužného odbavení cestujících podrobně zabýval. Definoval pojmy přímé a skryté diskriminace a zvážil, zda skutečnost, že zařízení pro samoobslužné odbavení není vybavené platebním terminálem, způsobuje diskriminaci dopravce. Na základě toho dospěl k závěru, že sleva za užití samoobslužného odbavení nemá diskriminační povahu,“ uvedl úřad ve zprávě.

Rozhodnutí předsedy ÚOHS je pravomocné, Ryanair jej může napadnout správní žalobou u Krajského soudu v Brně.

Doporučované