Hlavní obsah

Byznys: Dozrává „pivní“ generace, která nechce pivo v pet lahvi a kupuje ho přes mobilní aplikaci

11. 4. 2019

Pořad Ženský byznys, rozhovor s Vlastou Vlasákovou, manažerkou Budějovického Budvaru. (Video: Petra Krmelová, Seznam.cz)

Vlasta Vlasáková, Trade Marketing Manager Export Budějovického Budvaru, přišla do Ženského byznysu Petry Krmelové. Národní podnik je jednou ze stovky českých společností, které působí ve Spojeném království. Má tam dceřinou firmu Budvar UK.

Článek

Přestože nejistota kolem okolností odchodu Londýna z evropské osmadvacítky přetrvává, Budějovičtí se dopadu brexitu nebojí. „Uvnitř Budvaru máme společně s dceřinkou profesní týmy a ty spojují oblasti, kterých se brexit dotýká. Jsou vypracované scénáře, uvidíme, jak to nakonec dohodnou politické špičky,“ říká Vlasta Vlasáková v pořadu Ženský byznys a dodává: „Řešíme to určitě minimálně intenzivně rok.“

Právě Velká Británie je jedním z pěti nejvýznamnějších trhů pro jihočeský pivovar. Loni Budějovický Budvar vyvezl rekordní množství piva: poprvé v historii přes milion hektolitrů. Nejvíc do Německa. Společnost hledá stále nová odbytiště, celkově je jich už 79.

„Teritoria se pořád hýbou, získali jsme jen během loňského roku nová na Blízkém východě, v Bahrajnu nebo Libanonu, přibyla tam i Jižní Amerika, Ekvádor, Peru, Bermudské ostrovy nebo Angola, kde je velký trh," vypočítává Vlasta Vlasáková a doplňuje konkrétní příklad: „Ve Spojených arabských emirátech máme pivo v nejšpičkovějším hotelu v Abú Dhabí."

Před vstupem na nový trh podnik stoprocentně vlastněný státem pečlivě takový krok zvažuje a analyzuje, čím tamní zákazníky osloví. Na to manažerka Budvaru říká: „Jestliže se bavíme o vysoce rozvinutém pivním trhu, jako je třeba ve Velké Británii, tak zákazník je náročnější – očekává větší šíři piv, kvalitu točeného piva, jsou tam očekávání co do chutě, nebojí se experimentovat, mixovat.” Zatímco na méně rozvinutý trh musí podle ní proniknout značka jako taková – stále platí, že vlajkovou lodí je tradiční světlý ležák.

Trendy v nakupování se ale podle ní mění: „Dozrává nám jiná generace lidí, kteří jsou narozeni kolem roku 1990 a 2000, mají jiné nákupní zvyklosti, používají mobilní telefony, dají na recenze, používají aplikace, jako jsou třeba nákupní seznamy, které jim usnadní nákup. Zároveň touží po transparentnosti v obchodě, hledají sociální přesah, třeba fair trade – dávají aspekt na životní prostředí, nechtějí výrobky v pet lahvi, nechtějí plasty.”

Pořad Byznys

Pořad Byznys sledujte každý všední den na TV Seznam od 14 hodin a v reprízách od 18:15 a ve 22:30.

Doporučujeme