Článek
Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald's ve druhém čtvrtletí zvýšil celosvětové tržby o pět procent na 6,84 miliardy dolarů (zhruba 145 miliard Kč). To je nad odhady analytiků, stejně jako zisk. Firma ve své výsledkové zprávě dnes uvedla, že jí ke zlepšení hospodaření pomohly úspěšné reklamní akce. Její akcie před zahájením obchodování ve Spojených státech vykazovaly růst o více než tři procenta.
Analytici odhadovali, že tržby dosáhnou 6,7 miliardy dolarů. Upravený zisk na akcii činil 3,19 dolaru, zatímco trh čekal 3,15 USD.
Tržby v pobočkách, které jsou v provozu déle než rok, se zvýšily o 3,8 procenta, což je největší nárůst za téměř dva roky. Generální ředitel Chris Kempczinski úspěch připisuje mimo jiné marketingu a novým položkám v nabídce.
Řetězce rychlého občerstvení čelí sílící konkurenci, píše agentura Reuters. McDonald's tak podobně jako řetězce Domino's Pizza nebo Taco Bell zdvojnásobil nabídku výhodných jídel, aby čelil poklesu poptávky, zejména mezi domácnostmi s nižšími příjmy.
Firma v dubnu zahájila časově omezenou nabídku Happy Meal pro děti a dospělé v rámci propagace filmu Minecraft. V květnu pak McDonald's představil kuřecí stripsy McCrispy Chicken Strips jako trvalou položku v menu.