Hlavní obsah

Skrytý klenot. Češi už vlastní téměř desetinu amerického „slevomatu“

Foto: Shutterstock.com

Český Pale Fire Capital výrazně navýšil svůj podíl v Grouponu.

Reklama

27. 1. 13:10

Investoři z Pale Fire Capital Jan Barta a Dušan Šenkypl takřka zdvojnásobili svůj podíl v americké společnosti Groupon. Drží téměř desetinu firmy.

Článek

Česká investiční společnost Pale Fire Capital zvýšila svůj podíl ve společnosti Groupon na 9,5 procenta z původních 5,6 procenta. Vyplývá to z oznámení pro americkou Komisi pro cenné papíry.

Důvodem je mimo jiné fakt, že společnost vlastní „skrytý klenot“. Groupon drží přibližně 5procentní podíl ve fintechové firmě SumUp, jejíž hodnota může dosahovat až 22 miliard dolarů. Držený podíl by tak mohl mít hodnotu 1,1 miliardy dolarů. To je víc, než je aktuální hodnota samotného Grouponu, která činí 788 milionů dolarů.

Akcie Grouponu v reakci na včera zveřejněnou zprávu o pětiprocentním podílu v SumUp reagovaly posílením o více než dvacet procent. Mimo jiné i díky tomu, že nakupovali čeští investoři.

„Domníváme se, že během covidu bývalý management odvedl velmi dobrou práci při snižování fixních nákladů a má významnou páku na ziskovost, až se společnost vrátí na čísla tržeb před covidem,“ uvedl hlavní architekt investice Jan Barta.

Podle něho by byl Groupon schopen generovat 250 milionů dolarů zisku EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy a amortizací, pozn. red.), i kdyby se tržby vrátily jen na 80 procent tržeb z období před covidem. Společnost je tak z pohledu investorů velmi levná a má potenciál růstu.

„Proto se domníváme, že Groupon je kvintesencí technologické hodnotové akcie a možná jedinou, která existuje v americkém investovatelném vesmíru,“ dodal Barta.

Čeští minoritní akcionáři se chtějí při rozvoji Grouponu inspirovat také vývojem českého portálu Slevomat, který původně začínal jako následovník Grouponu. Nyní je úspěšnou firmou, jež se přeorientovala ze slev na restaurace a cestování také na další oblasti a patří do stovky nejnavštěvovanějších webů v Česku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované