Hlavní obsah

Slevy zdražování nezastaví. Drogerii bez akce už ale nemá smysl kupovat

Foto: lunopark, Shutterstock.com

Vhodným výběrem slev se dají ušetřit stovky korun měsíčně.

Reklama

Růst inflace obyvatelé Česka pociťují také při běžných nákupech – některé položky zdražily i o desítky procent. Lidé proto stále více vyhledávají zboží v akčních cenách. Ani v nich se ale citelnému zdražení často nevyhnou.

Článek

Podle průzkumu společnosti Cofidis z prosince minulého roku sleduje slevy 9 z 10 Čechů. Největší pozornosti se tradičně těší potraviny a drogerie.

Nákupní rádce Kupi.cz, který monitoruje všechny akční letáky, zjistil, že už například drogerii nemá cenu kupovat mimo slevové kampaně. Jedná se zejména o prací prostředky hlavních značek na trhu. „Je to dáno primárně tím, že zakoupené množství vystačí na delší dobu, pořizovací cena se pohybuje ve stovkách korun a sleva oproti běžné ceně je přes 30 procent,“ vysvětluje PR Specialistka nákupního rádce Kupi.cz Petra Dvořáková.

U pracích prášků nebo gelů obou hlavních značek na trhu navíc nedošlo meziročně ani k žádnému zásadnímu zdražení, v průměru se jednalo o zvýšení ceny o pouhá čtyři procenta. Případné ušetřené peníze ale spolknou jiné položky nákupního košíku.

O deset procent oproti minulému roku vzrostla cena prostředků na nádobí nebo dětských plen. I v akčních slevách nechávají Češi na pokladnách více za toaletní papír nebo pastu na zuby. Některé položky naopak dokonce o pár procent ve slevách zlevnily.

Ušetřit se dají až tisíce

Portál Kupi.cz vybral 100 položek, které Češi nejčastěji vyhledávají ve slevách. Průměrně tyto produkty stojí ve slevách o osm procent více než při akčních cenách v loňském roce.

Nákupem ve slevách se ale dají ušetřit tisíce korun. „Nákupem v akci se dá pohodlně ušetřit více než čtvrtina všech výdajů domácnosti každý měsíc. Ve čtyřčlenné rodině to mohou být klidně 2 000 měsíčně,“ říká Petra Dvořáková.

Růst cen potravin je viditelný prakticky ve všech odvětvích. Zatímco například ještě v loňském roce stálo balení vajec v akční ceně ani ne padesát korun, letos se už blíží k šedesáti. Podobně jsou na tom cereálie značky Nestlé, které už stojí téměř osmdesát korun.

Z nápojů si podle Kupi.cz nejvíce připlatíme za světlý ležák Jedenáctka Braník, přírodní vodu Magnesii nebo ochucenou vodu Mattoni. Jejich ceny vzrostly od zhruba 15 do 20 procent.

Nákupní rádce Kupi.cz patří do skupiny Seznam, a. s., jejíž součástí jsou i Seznam Zprávy.

Reklama

Související témata:

Doporučované