Hlavní obsah

Fenomén jménem Baby Yoda: nejžádanější dárek, který nestihne Vánoce

„Baby Yoda” se stal nejprodávanější akční figurkou Amazonu. (Video: Jan Marek, AP)

9. 12. 2019 20:03

V sezonní nabídce Amazonu je jednoznačným vítězem v kategorii akčních figurek i přesto, že jako s dárkem pod stromeček s ním nikdo nemůže počítat. „Baby Yoda“, jak ho fanoušci překřtili, ovládl internet a teď kraluje i objednávkám amerického e-shopu. Nechť zákazníky čekající na doručení provází Síla, vyhlížet ho mohou až do pozdního jara.

Článek

Figurky postav ze seriálu Mandalorian streamovací služby Disney+ začne Amazon doručovat až od 15. května. Předprodej již ale internetový obchod se sídlem v USA zahájil. Objednávat si je tedy mohou i zákazníci z Česka.

Jedničkou mezi akčními hračkami se celkově – nejen mezi těmi ze seriálu odvozeného z kultovních Hvězdných válek – stal podle magazínu Business Insider fanoušky přezdívaný „Baby Yoda“.

Proč je tak oblíbený?

Jedná se o postavu, která ve sci-fi příběhu vystupuje i přes svůj věk asi 50 let jako dítě, protože je příslušníkem odlišně stárnoucí mimozemské rasy. A to právě té, ze které pochází i populární původce jeho přezdívky – mistr Yoda.

Americký e-shop prodává hračku od výrobce Funko ve dvou verzích. Menší figurka je vysoká něco přes devět centimetrů a stojí v přepočtu zhruba 200 korun. Větší postavička měří 25 centimetrů a její cena je také zhruba třikrát vyšší než u menší verze. V nabídce je také plyšová obdoba, která vyrostla o další tři centimetry, její cena je ovšem nepatrně nižší, asi 570 korun.

Virální senzace. Nejžádanější seriál letos

Samotný internetový obchod Disneyho prodává obě figurky – ovšem za cenu vyšší než Amazon – i plyšáka „Baby Yoda“.

Zájem o tematické hračky odpovídá tomu, jak se seriálová postavička podle Business Insideru stala „nespornou virální senzací“ v momentě, kdy služba Disney+ Mandaloriana spustila.

Tvůrce televizní show Jon Favreau ovšem až po odvysílání prvního dílu odhalil, že Disney existenci postavy úmyslně skrýval jako svůj trumf. Proto také výrobcům neposlal podklady dopředu, aby mohli hračky vytvářet s předstihem a dostat je do maloobchodu už v období před Vánocemi.

„Baby Yoda“ navíc vystřelil Mandaloriana na post letos celosvětově nejžádanějšího seriálu. Uvedl to uznávaný recenzní server Rotten Tomatoes, který se odkazuje na televizní monitoring společnosti Parrot Analytics. Podle něj seriál za méně než měsíc od svého uvedení 12. listopadu získal 31,9krát vyšší pozornost než průměrná televizní show.

Pro srovnání: k 1. prosinci je letos na druhém místě Hra o trůny (28,3násobek) z produkce HBO a třetí příčku obsadil DC seriál Flash (21,6násobek), vysílaný na stanici CW provozované společnostmi CBS Corporation a Warner Bros.

Reklama

Doporučené