Hlavní obsah

Glosa: Babiš v kamionu s cétéčkem? Vlastně geniální marketing

Foto: Shutterstock.com, Seznam Zprávy

Tisíce pozůstalých po obětech covidu možná Andrej Babiš o svých dobrých úmyslech nepřesvědčí. Leckoho jiného si ale může získat podporou boje s rakovinou.

Reklama

30. 11. 2020 14:30
Článek

Když premiér zavelí k boji proti rakovině, nedá se mu jednoduše vyčíst, že jde jenom o předvolební kampaň. Ačkoli to může být alternativa k rozdávání koblih.

V posledním nedělním videu Čau lidi se premiér Andrej Babiš zastavil u jednoho tématu, kterému se podrobně věnuje minimálně půl roku. Bez větší pozornosti médií, ale s o to větším nasazením a plány.

Konkrétně se rozpovídal, jak eurokomisařce pro zdraví a bezpečnost potravin Stelle Kyriakidesové představil národní strategii pro boj proti rakovině.

Podle premiéra jde o „nesmírně důležitý projekt“, českou veřejnost s ním chce podrobně seznámit v květnu. „Samozřejmě je to velice důležité, protože ta rakovina, skutečně, je jí strašně moc a určitě máte i ve vašem okolí lidi, kteří bohužel mají takový problém,“ vykládal Babiš.

Ano, to mnoho z nás opravdu bohužel má. A samozřejmě jsme spolu s blízkými vděční za každý posun, který přijde s novou léčebnou metodou, pokročilejším přístrojem a určitě i za nové přístupy ve včasném odhalování nádorových onemocnění.

Jen nám může připadat trochu podezřele, že si tohle téma bere za své právě politik, který zosobňuje fenomén permanentní kampaně, a že se projekt rozbíhá necelý rok před volbami…

Nejsme ale příliš zaujatí? Nemůžeme Babišovi protentokrát přiznat dobrou vůli a snahu?

Dvě minuty

Pravidelné autorské glosy osobností Seznam Zpráv. Názory, postřehy, komentáře. Ve dvou minutách, v textu a zvuku, každý všední den.

Dvě minuty můžete poslouchat i v Apple Podcasts, Spotify a dalších podcastových aplikacích.

Archiv všech glos najdete tady, podcasty a další audio Seznam Zpráv tady.

Hlubší náhled do jeho záměru nabízí záznam z červnového projevu na Fóru onkologů. Premiérovo vystoupení je na webu pořád dostupné.

V neformální řeči Babiš vykresluje svoji představu o nových centrech onkologické prevence, která mají vyrůst v každém kraji. Mluví o „krásných budovách“, stavěných podle stejného vzorce. Preventivní prohlídky by samozřejmě hradily pojišťovny.

S odkazem na své zkušenosti z politického marketingu pak šéf ANO popisuje, jak by zařídil propagaci: před obchodní centra zajede kamion s tomografem, do kterého on bude lákat lidi na prohlídku. „Přijedeme před Kaufland nebo jinde a budeme tam dělat kampaň, tu umím dobře,“ ujistil onkology.

Ať už si o tomhle myslíme cokoli, je to jiný level než rozdávání koblih. Je to ale i něco jiného než spor o díru v rozpočtu kvůli zrušení superhrubé daně. Boj s rakovinou je jakoby nad politikou.

Tisíce pozůstalých po obětech podzimní vlny covidu možná Babiš o svých dobrých úmyslech nepřesvědčí, leckoho jiného si ale může získat jednoduchou logikou: není důležitější, že se boji s rakovinou věnuje se zápalem, který žádný z jeho předchůdců ani zdaleka nepředvedl?

Od Babiše je to vlastně geniální nápad. Opozice možná spoléhá na to, že si definitivně poničil renomé kvůli podcenění druhé vlny koronaviru. Babiš ale už vícekrát prokázal velkou odolnost. A s tímhle tématem může před volbami hrát jako s vysokou kartou, kterou mu, pokud bude až do voleb premiér, sotva můžou jednoduše vzít.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované