Hlavní obsah

Helma proti covidu. Startup z Kolumbie se chystá na evropský trh

Podívejte se, jak vypadá přilba proti koronaviru.Video: Jan Marek, AP, Youtube.com

 

Reklama

Kolumbijský startup vyvinul helmu, která může pomoci chránit lidi v první linii před nákazou koronavirem v boji proti pandemii.

Článek

Přilby, které jsou podle agentury AP jako astronautské, vyrábí firma QL Concepts se sídlem přímo v hlavním kolumbijském městě Bogotě. Vyznačují se poměrně velkým průhledným hledím a bateriovým ventilátorem, který je zabudovaný přímo v helmě. Usnadňuje dýchání tím, že je po dobu pěti až šesti hodin schopen přivádět zvenčí vzduch filtrovaný od jakýchkoli virů. Pak je možné jej opět dobít, přičemž čas dobíjení je zhruba poloviční.

Do obchodů, letadel i nemocnic

Na vlastních internetových stránkách startup uvádí, že jeho protikoronavirový produkt je určený třeba k pohybu v přelidněných místech typu obchodní centra, ale také pro cesty letadlem nebo návštěvy ve zdravotnických zařízeních. Příliš se však nehodí do míst s výraznými změnami teplot nebo obecně do velmi vlhkého podnebí, protože hledí přilby se v takových podmínkách samozřejmě zamlžuje.

„Na části helmy se stavenými spoji používáme termolisy, na její vršek zase lepidla a spodní části jsou z 3D tiskárny. V přilbě jsou rovněž vysoce účinné lithium‐iontové baterie,“ vysvětluje vývojář Fabian Carmona.

Ve třech verzích, cenu chtějí snížit

Helmu chránící před covid-19 kolumbijský startup vyrábí tempem sedm až deset kusů za den. Kromě dětské velikosti nabízí celkem tři verze: standardní pro osoby do 65 kg bez zvýšené fyzické zátěže, PRO nad tuto váhu a dynamičtější pohyb a nakonec variantu pro chirurgy nebo zubaře.

Cena se zatím pohybuje od 155 přes 215 do 285 dolarů, tedy zhruba od 3440 do 6330 korun. Společnost QL Concepts už ovšem spustila crowdfundingovou kampaň na serveru Kickstarter, aby její přilba proti koronaviru byla pro lidi dostupnější. „Myšlenkou této platformy, která by mohla projekt nakopnout, je najít zdroje k tomu, abychom se konečně dostali k masové výrobě, a oslovit co nejvíce lidí, abychom ideálně mohli snížit cenu helmy,“ doplňuje provozní ředitel Ricardo Conde.

Společnost dodává, že online už prodala nejméně 120 kusů do Kolumbie, Salvadoru a Spojených států, kde už získala pro svůj výrobek patent. Doufá také, že se dostane na evropský trh.

Reklama

Doporučované