Hlavní obsah

Hitem výrobce dřevěných hraček z Děčína je unikátní autíčko, pomáhá dětem s ADHD

Foto: Seznam Zprávy

.

Reklama

Výrobce hraček Trihorse z Děčína má ve své nabídce dřevěné autíčko Finger Car, které pomáhá dětem s ADHD, tedy s poruchou pozornosti s hyperaktivitou.

Článek

Loni se jich prodalo 5000, letos počítá jednatel firmy Jaroslav Voldřich s prodejem 16 000 kusů a příští rok jich má v plánu prodat 100 000.

Voldřich začal se soustružením dřevěných kuliček a výrobou polotovarů pro hračky už v 90. letech. Později svou činnost ukončil a vrátil se k ní poté, co své dceři vyrobil dřevěnou židličku ve tvaru koně, která slouží i jako houpačka a dětský stolek. V roce 2010 založil firmu Trihorse a se svým výrobkem se přihlásil do televizního pořadu pro začínající podnikatele, který mu pomohl s medializací.

Finger Car vymyslel kreativec a spolumajitel firmy Ivan Vanečko, který se spojil s umělcem, aby zamýšlené designové autíčko vytvořil. Později do něj na žádost svého syna vyvrtal díru, a s pomocí hračky se tak dalo i malovat. „Na výstavě v Norimberku přišel neurolog a říká: ‚Vy ani nevíte, co jste vymyslel‘,“ uvedl Voldřich s tím, že šlo o velkou náhodu.

Teď hračky, které podporují nejen děti v soustředění, odebírají desítky školek po celé republice. „Ten největší benefit toho autíčka je to, že vás to zastaví, že jste tady a teď. Když tam dáme fixu a vy vidíte za sebou, jak to kreslí a kudy jedete a jak se koncentrujete, tak to je ten benefit,“ doplnil Voldřich. Kromě toho hračka rozvíjí jemnou motoriku a kreativitu. Dá se ovládat prstem i přidaným joystickem, zakoupit lze i s papírovou silnicí či dráhou z puzzlí. Už loni po uvedení na trh se stalo autíčko nejprodávanější hračkou v Polsku a dostalo certifikát na základě testů provedených rakouským institutem zdraví.

Děčínský výrobce má v plánu prodávat autíčka v Praze i jako suvenýr. Papírovou dráhu obohatil o omalovánky nejnavštěvovanějších památek hlavního města. Podobnou dráhu si připravil i s památkami evropských metropolí k příležitosti českého předsednictví v Evropské unii. „Finger car byl měl být symbolikou z České republiky, že nabídneme Evropě klid, soustředění a kreativitu,“ řekl Voldřich.

Dlouhodobě nejprodávanějším výrobkem Trihorse je kuličková dráha, která se stala velmi úspěšnou na německém Amazonu a nejprodávanější ve Francii, Anglii či Itálii. V portfoliu má společnost mimo jiné také dřevěné žebřiny či pokladničky.

Letos investoval Trihorse, který zaměstnává 25 lidí, do výroby miliony korun, teď se chce víc zaměřit na automatizaci. „Chceme zautomatizovat kroky, které se opakují. Zůstaneme malou firmou a tím, že máme univerzální lidi, jsme stabilizovaní a budeme se rozšiřovat jen technologií,“ dodal Voldřich.

Reklama

Související témata:

Doporučované