Hlavní obsah

Janek Rubeš: Našel jsem v Praze první turisty, ale hlavně život

Janek Rubeš
reportér
Foto: Janek Rubeš, Seznam Zprávy

Utopená Lime koloběžka na Kampě.

Reklama

Do centra Prahy se pomalu vrací život. Matrjošky, Lime koloběžky a trdelníky.

Článek

Karlův most a Staroměstské náměstí se staly jakýmsi symbolem toho, jak je Praha v této době prázdná. Jen dodám, že pokud si chcete vyfotit prázdné náměstí nebo Karlův most, stačí si trochu přivstat a nepotřebujete na to globální pandemii. Nicméně prvních několik dní, možná i týdnů bylo centrum opravdu vylidněné, ale život se na Královskou cestu pomalu vrací.

Díky výdejním okénkům a naprosté absenci zahraničních turistů můžete zažít třeba v Mostecké ulici příjemnou, téměř vesnickou atmosféru. Všichni se tu znají, zdraví se, před točenou zmrzlinou si hraje na dece dítě s legem a transparent na Karlově mostě láká v češtině (!!!) na moravské koláčky a jablečný závin. Výčepní z místní hospody se přestěhoval z Dejvic ke Karlovu mostu, dvakrát větší byt a poloviční nájem byla nabídka, které neodolal.

Od pondělí se začaly v centru otevírat mimo výdejních okének i obchody a například krámky s bonbony pro zahraniční turisty – ty mohly být otevřené už dříve, ale asi ani jejich majitelé nevěřili tomu, že to, co prodávají, je potravina.

Mimochodem, pokud vás nezabil koronavirus, tak těmto sladkostem, co ležely poslední měsíc zakryté igelitem na sluníčku, by se to podařit mohlo.

V Karlově otevřel i majitel prodejny s matrjoškami a na svém Instagramu to okomentoval slovy: „Ty naše matrjošky prostě ten koronavirus nezastaví!“

Návrat oznámila i půjčovna elektrických koloběžek Lime. Nicméně nově je už v centru nenajdete, tedy pokud nepočítáme snad stovky zrezivělých vozítek na dně Vltavy. Lime ze skladu vyvezl celkem dvě stě kusů, mnohem méně než předtím, a rozmístil je tam, kde by na nich mohli teoreticky lidé jezdit, což už není Karlův most.

Hlavně se ale do centra vracejí lidé a překvapivě, ano, hlavně turisté. Ne však z druhé strany světa, ale z Teplic, Litvínova, Plzně… Vždycky se s nimi snažím dát do řeči. Jejich hlavní motivací je většinou vidět Prahu bez turistů. Vlastně trochu paradox.

Nicméně právě na tyto „turisty“ se chtějí zaměřit incomingové agentury našeho města a naší země, strategií je podpora tuzemského cestovního ruchu. Úmysl je to správný, nicméně domácí turisté už v Praze jsou a další se určitě chystají, proto bych hlavně využil aktuální situace a dal to centrum trochu do kupy, ať se nemáme za co stydět.

Až totiž přijede strýček z vesnice a za vstup na věž na Staromáku si řekneme 250 korun, tak ho „omejou“.

+2

Reklama

Doporučované