Hlavní obsah

Koh-i-noor na prodej? Číňané nám nabízejí „ranec“, říká majitel slavné české firmy

O značku Koh-i-noor, která je na trhu už téměř 230 let, mají zájem Číňané.Video: Zuzana Hodková

 

Reklama

„Před čtyřmi měsíci jsme měli nabídku, která platí dodnes, že bychom Koh-i-noor mohli prodat Číňanům,“ řekl pro Seznam Byznys Vlastislav Bříza. Částku sdělit nechce, ale připustil, že „se bavíme v miliardách“.

Článek

Koh-i-noor patří mezi nejstarší a nejslavnější české značky. Nejznámějšími výrobky jsou tužky, pastelky a další předměty pro školy, kanceláře i umělce, ale holding podniká i v energetice, zdravotnictví a strojírenství.

„Za rok a půl oslavíme 230 let. Já si myslím, že taková značka by se zatím prodávat neměla. Ale nikdy neříkej nikdy,“ řekl Vlastislav Bříza s tím, že s čínským zájemcem vyjednával jeho mladší syn. Právě rodina Břízova je stoprocentním vlastníkem holdingu Koh-i-noor. Vlastislav Bříza má 70 procent, jeho synové shodně po patnácti procentech.

Pro čínského zájemce by obchod dával rozhodně smysl. V Číně totiž ovládá podstatnou část trhu a vlastní 4 000 obchodů. „Vezměte si, kam by to šlo… pro ně to má daleko větší význam,“ dodává Bříza.

Sám zná čínský trh velmi dobře. Firma tam totiž 11 let vyráběla školní, kancelářské a výtvarné potřeby. V létě roku 2015 ale výrobu ukončila a výrobní závod v Nanjingu zavřela.

Na čínském trhu ale dál působí obchodní firma, která zajišťuje distribuci pro asijské trhy.

Reklama

Doporučované