Hlavní obsah

Krása za miliardy. Jak velké jmění jsme ochotni vydat za udržení mládí?

Videa o kosmetice lidé milují. Loni příspěvky o líčení zaznamenaly jen na YouTube 169 milionů zhlédnutí.Video: Adam Junek, Seznam Zprávy

 

Reklama

Obchod s kosmetikou stvořil i novou držitelku titulu nejmladší dolarový miliardář.

Článek

Krása nikdy nevypadala lépe, tvrdí šéf společnosti L’Oréal Jean Paul Agon. Co se týče byznysu se vzhledem, má rozhodně pravdu. Poslední dostupná čísla mluví o tom, že globální trh rostl rychlostí přes pět procent na 532 miliard dolarů. A odhady počítají s tím, že lidská touha vypadat mladě a krásně požene tržby kosmetických obrů ještě rychleji, konkrétně průměrnými 7,5 procenta na více než 800 miliard k roku 2023.

Napěchovaný obchod s kosmetikou ostatně stvořil i nejmladší dolarovou miliardářku. Hvězdička a modelka Kylie Jennerová to k sedmimístné cifře dotáhla už v 21 letech. Z postu tak sestřelila Marka Zuckerberga. Přitom její firmička nemá ani deset zaměstnanců. A k propagaci jí stačí primárně sociální sítě a videa, která si její fanoušci mohou pouštět v její vlastní aplikaci.

Inovativní aplikace uvádějí na trh i ve start-upovém inkubátoru Creative Dock. Z dílny této firmy pocházejí projekty jako Zonky nebo Mutumutu. Dnes již 300hlavý tým zakladatele Martina Pejši připravuje start-upy převážně pro velké korporace.

Čína je v řadě věcí hodně napřed, tvrdí zakladatel start-upového inkubátoru Creative Dock Martin Pejša.Video: Adam Junek, Seznam Zprávy

„Několik let si je necháváme pod naší správou. Klientům je předáváme až ve velikosti, kdy je v podstatě nemožné je jen tak zavřít,“ popisuje Pejša svou strategii v magazínu Barvy byznysu. Ekonomický pořad Byznys vysílá celoplošná Televize Seznam v premiéře od 14:00, v reprízách pak od 18:15 a 22:30. Jak nás naladit? Jednoduchý návod ZDE.

Reklama

Doporučované