Hlavní obsah

Barbie je nejúspěšnější letošní premiérou, skvělé tržby má i Oppenheimer

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Getty Images

Ryan Gosling a Margot Robbieová na premiéře filmu Barbie.

Reklama

Dva očekávané filmové hity léta odstartovaly úspěšně. Snímek Barbie o ikonické panence je vůbec nejúspěšnější letošní premiérou, film Oppenheimer o tvůrci atomové bomby už také vydělal výrazně víc než miliardu korun.

Článek

Film Oppenheimer o tvůrci atomové bomby o víkendu v amerických a kanadských kinech utržil 80,5 milionu dolarů (asi 1,738 miliardy korun), čímž podle společnosti Universal Pictures překonal očekávání svých tvůrců.

Ovšem nový film Barbie o ikonické panence v severoamerických kinech odhadem dosáhl 155 milionů dolarů (3,346 miliardy korun), čímž vytvořil rekord coby nejúspěšnější premiéra letošního roku, jak dnes uvedla agentura Reuters s odvoláním na společnost Warner Bros.

„Barbenheimer“, jak se přezdívá klání obou filmových novinek poháněnému sociálními médii, nejenže funguje, ale plní pokladny kin. Ta o víkendu přivítala rekordní počet diváků, který předčil očekávání a uprostřed hollywoodských stávek dal podnikání na stříbrném plátně záblesk naděje, poznamenala agentura AP. Severoamerická kina zatím prožívala neuspokojivé léto, dodal Reuters.

Barbie, v hlavní roli s Margot Robbieovou, je pohledem režisérky Grety Gerwigové na ikonickou panenku, která debutovala před 60 lety.

Trailer k filmu Barbie.Video: Warner Bros. Pictures

Ve filmu Oppenheimer režiséra Christophera Nolana hraje Cillian Murphy amerického vědce Roberta Oppenheimera, který vyvinul atomovou bombu. Film vyvolal nadšené recenze a očekává se, že bude nominován v nadcházejícím klání o Oscary.

Je to poprvé, kdy jeden film zahájil své promítání tržbou více než 100 milionů dolarů a současně o stejném víkendu utržil další snímek více než 80 milionů dolarů, poznamenala AP a dodala, že až se vše definitivně sečte, pravděpodobně půjde o čtvrtý nejziskovější víkend všech dob v pokladnách kin s více než 300 miliony dolarů v celém odvětví.

Tom Cruise jako oběť

Fenomén Barbenheimer mohl začít jako dobromyslná soutěž mezi dvěma estetickými protiklady, ale oba filmy z toho nakonec těžily. Jedinou skutečnou obětí se stal nový snímek série Mission: Impossible, v Česku uvedený s podtitulem Odplata – První část, kterému navzdory dobrým recenzím a počátečním slušným tržbám o tomto víkendu poklesly tržby o 64 procent, a tak přihodil 19,5 milionu dolarů a celková částka dosáhla 118,8 milionu dolarů.

Trailer ke snímku Oppenheimer.Video: Universal Pictures

Ačkoliv část diváků Barbenheimeru se překrývá, celkově jde o dvě odlišná publika. Historickou premiéru Barbie držely ve svých rukou ženy, které podle společnosti PostTrak tvořily 65 procent publika. Dvě pětiny diváků, kteří zakoupili vstupenky, byly mladší 25 let.

Filmy Barbie i Oppenheimer zabodovaly dobře u kritiků, respektive u diváků. Sociální sítě byly celý víkend zaplaveny reakcemi – dobrými, špatnými, problematickými a „něco mezi tím“, což je typ debaty, kterou si žádný marketingový rozpočet nekoupí, dodala AP.

Reklama

Doporučované