Hlavní obsah

Místo reklamy panorámata. V USA splývají billboardy s krajinou

Žádná reklama. Podél silnic na jihozápadě USA mají billboardy, které splývají s krajinou.

 

Reklama

Americká umělkyně bojuje proti zohyzďování krajiny reklamou. Na billboardy lepí fotografie částí panorámat, které velkoplošné transparenty zakrývají.

Článek

Místo reklamy krásný výhled do krajiny. Když lidé projíždí některými silnicemi jihozápadních Spojených států, mohou vidět panorámata v jejich plné kráse. Umělkyně Jennifer Bolandová se totiž rozhodla polepit billboardy fotografiemi částí krajiny, které jinak velkoplošná reklama zakrývá. Chce tak upozornit, jak moc reklama hyzdí krajinu.

V určitém momentu lidé získají takový úhel pohledu, kdy fotografie přesně zapadá do krajiny. Podél silnice je takových unikátů hned několik. Každý je jedinečný a sladěný s krajinou v pozadí.

Podobným způsobem využila billboardy k reklamě značka Burma-Shave. V roce 1925 dala reklamě zcela jiný rozměr, když k silnici umístila čtyři po sobě jdoucí billboardy s jednoduchými nápisy, které na sebe navazovaly. Lidé je tak museli z jedoucícho vozidla číst postupně. Marketéři tehdy přišli na to, že spotřebitelé si všimnou a zapamatují jednoduché zprávy na neobvyklých místech.

Reklama

Související témata:

Doporučované