Hlavní obsah

Nejlepší byznys v krizi? Skladování náhradních dílů, tvrdí miliardář Dědek

Petr Dědek začínal v malé rodinné firmě ve Vrchlabí. Dnes šéfuje miliardový kolos. (Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy)

 

Reklama

30. 1. 16:00

„Do dvou let přidáme dalších 100 tisíc metrů skladovací plochy,“ říká Petr Dědek, majitel firmy D+D Real. Společnost staví sklady pro Škodovku nebo náhradní díly Airbusu a vyšvihla se mezi top firmy s miliardovými tržbami.

Článek

Petr Dědek začínal s podnikáním už v roce 1991. Spolu s otcem v malé rodinné firmě ve Vrchlabí nabízeli elektromontáže. Malá rodinná firma se ale postupem času rozrůstala a dnes skupina D+D zahrnuje 15 firem, tržby počítá v miliardách a časopis Forbes zařadil Petra Dědka mezi stovku nejbohatších Čechů. S majetkem 4,3 miliardy mu patří 54. místo.

Jak Petr Dědek sám říká, oslovení miliardář mu nevadí. „Nevadí mi to, že se o mně píše jako o miliardáři, nejsem z majitelů, kteří se schovávají. Je hodně podnikatelů, kteří se to snaží tajit. Já se snažím být otevřený, ta čísla jsou stejně vidět. A pokud svou práci dělám dobře, tak peníze mám. Na druhou stranu mám i tu společenskou odpovědnost,“ říká Dědek s tím, že každoročně putuje 50 až 100 milonů korun z výdělku jeho skupiny na podporu sportu a kultury. Dědek je totiž mimo jiné i majitelem hokejových Pardubic, podporovatelem kladenských Rytířů a pořadatelem největšího golfového turnaje v zemi a open air turnaje v hokeji.

Postavit lakovnu je jako vylézt na Everest

I když se firma za třicet let svého působení dost změnila a hlavně vyrostla, ve Vrchlabí sídlí dodnes. V loňském roce se přestěhovala do nově vystavěné kancelářské budovy.

D+D Group

zahrnuje 15 společností, např. D+D Real, DD Elektromont či HokejPCE 2020

působí v oblasti elektromontáží, developerských projektů, stavebnictví i hokeji

firma začínala v roce 1991

v roce 2019 utržila zhruba 2 miliardy korun

majitel je Petr Dědek

Zákazníky DD Group jsou velcí průmysloví hráči - třeba Škoda Auto. Dědkova společnost pro ni dodává elektromontážní práce, postavila sklady nebo ve spolupráci se společností Strabag moderní lakovnu za 1,7 miliardy korun.

„Pro každého manažera ve stavebnictví je postavit lakovnu něco jako vylézt na Mount Everest. Nám se to podařilo v termínu a s novou technologií. Lidé, kteří se toho účastnili, podali nadlidský výkon,“ říká Dědek s tím, že sám na projekty svých firem dohlíží. „Baví mě chodit na kontrolní dny, kdy si vezmu holinky a helmu.“

Podnikání, které je pilířem pandemie

V roce 2019 jeho skupina utržila dvě miliardy – 30 procent z tohoto čísla tvořily pronájmy velkým průmyslovým hráčům. Letos to prý bude podobné. „Naše hlavní podnikání je ale pilířem pandemie. Pronajímáme haly pro logistiku, která je sice postižená, ale roste. Naše podnikání tak funguje i při takto velké krizi,“ dodává Dědek.

Obor logistiky teď zažívá boom a u D+D Real tak posílí. „Zájem o sklady je velký a není moc volných prostor. Obor logistiky je velmi žádaný. Myslím si, že brzy rozšíříme naše portfolio o velikosti 300 tisíc metrů čtverečních,“ říká s tím, že do dvou let firma přidá dalších 100 tisíc metrů čtverečních.

Stále stejní lidé, to v korporátu nenajdete

D+D Real vždy všechny projekty připravuje na míru zákazníkovi. „Společnosti, se kterými spolupracujeme, oceňují, že je proti nim firma, která jim flexibilně vychází vstříc, a že stále jednají se stejnými lidmi, což v tom korporátním byznysu tak běžné není,“ dodává.

Kromě skladů pro Škodovku firma postavila třeba i sklady, kde jsou uloženy náhradní díly pro Airbus. „Náhradní díly mají svoje kouzlo. I když se třeba už auta nebo letadla nevyrábí, ze zákona na ně musíte mít náhradní díly, To je velmi stabilní byznys,“ říká.

Sedět na poradách? To není nic pro mě

Výrazný růst však pro firmu neplánuje. „Já mám rád, když mám přehled nad podnikáním, které dělám. Naše cesta není do nekonečna růst, sedět na poradách a poslouchat desítky podřízených. Chci nad tím mít kontrolu. Teď jsme rozkročeni poměrně hodně. V každém segmentu se snažíme přizpůsobovat době, ale děláme nové projekty, abychom z nich měli radost. Člověk musí mít z podnikání radost,“ říká Dědek s tím, že právě tohle je i důvod, proč nechce žádné projekty v zahraničí.

„Měli jsme několik nabídek. Ale tyto výzvy nejsou pro nás. Nechci trávit čas na letištích. Nad byznysem chci mít dohled. Mám rodinu. Těch nabídek bylo několik. Jít do Ruska, Maďarska, Německa… To už ale potom jenom sedíte na poradách a posloucháte podřízené a na to já nejsem,“ říká.

Sdílejte článek

Reklama

Související témata:

Doporučované