Hlavní obsah

ODA je jako Kofola nebo Slavia. Vůbec nemusím vysvětlovat, co znamená, říká podnikatel Sehnal

Tisková konference obnovené ODA v čele s miliardářem Pavlem Sehnalem.

 

Reklama

Povinná vojna, spoluúčast ve zdravotnictví, zavedení eura a elektronické volby - nabídka nové pravicové strany se starým názvem.

Článek

První tisková konference obnovené politické strany ODA tento týden na pražském Žofíně trochu připomínala zasedání představenstva společnosti SPGroup. Za stolem seděl majitel skupiny a generální ředitel Pavel Sehnal spolu s kolegy z představenstva své firmy - výkonným ředitelem Petrem Kachlíkem a obchodním šéfem Jiřím Staňkem.

„Když jde do politiky člověk z podnikání, tak má určité návyky, strukturované myšlení. Nechci, aby politická strana ODA měla pocit, že je firmou jednoho muže. Není," odpověděl Sehnal na otázku, jestli nová strana není jeho firmou, když v jejím předsednictvu sedí manažeři z SPGroup. „Na předsednictvu ODA dokonce někdy máme plamenné debaty," pochlubil se.

Na prvním představení se však žádné plamenné debaty nekonaly, Kachlík ani Staněk neřekli během prezentace nové strany jedinou větu.

Developerské cíle

Miliardář Sehnal, do jehož skupiny SPGroup patří například pojišťovna Slavia, akvapark s přilehlým hotelem v Čestlicích, letňanské výstaviště nebo realitní společnosti AAABYTY.CZ, původně zamířil jako další podnikatel do politiky kvůli komunální sféře. Coby developer je nespokojený s tím, jak složitě se dnes povolují nové projekty.

Nakonec zkusí obnovená ODA kandidovat už v říjnových sněmovních volbách, byť hlavním cílem zůstávají komunální volby v roce 2018.

Sehnal původně zvažoval, že jeho nová pravicová strana se bude jmenovat Nová energie, ale kvůli zkratce NE to nakonec zamítl. A chopil se názvu Občanská demokratická aliance, jež byla v 90. letech vlivnou součástí Klausových vlád. Jenže v roce 2007 skončila v likvidaci, čehož využil právě podnikatel Sehnal.

Euro, poplatky a povinná vojna

„Vstoupil jsem do jednání s likvidátorem a pomohl mu s vyřešením celé věci okolo značky," uvedl Sehnal. Proto na použití značky nevidí nic špatného, byť zakladatelé původní ODA Pavel Bratinka s Danielem Kroupou si stěžovali, že se jich mohl alespoň zeptat. „To je jako Kofola nebo pojišťovna Slavia. Nemusíme nikomu nic vysvětlovat, mnozí lidé si ODA pamatují a vědí, že to byla pravicová strana," pochvaluje si Sehnal známost značky.

Vznikem ODA se dál tříští pravicová scéna v Česku. Přesto některé Sehnalovy nápady v programu jsou originální: Chce rychle zavést euro (v roce 2023), částečně zpoplatnit zdravotnictví (pět procent z ceny), zavést elektronické volby nebo povinnou vojenskou službu, ale spíše ve formě dvou až tříměsíčního výcviku.

Reklama

Související témata:

Doporučované