Hlavní obsah

Olomoucký akvapark investoval miliony korun do nového bludiště a trampolín

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Zvýšení návštěvnosti si slibuje vedení akvaparku v Olomouci od nového 3D bludiště, vzduchových trampolín a stánku s občerstvením. Do vybudování těchto atrakcí investovalo šest milionů korun, další dva miliony korun stálo zázemí.

Článek

Areál s atrakcemi je přístupný i samostatně bez nutnosti návštěvy plavecké části akvaparku.

Akvapark chce díky této investici zvýšit konkurenceschopnost a nabídnout nejen svým návštěvníkům novou atrakci, kterou bude možné využívat bez ohledu na výkyvy počasí. „Je to nová možnost vyžití nejen pro klienty akvaparku, navíc o dost méně závislá na změnách počasí, než je samotný akvapark. Počítáme, že hřiště by mohlo mít využití osm až deset měsíců v roce,“ uvedl řekl ředitel společnosti Aquapark Olomouc Dalibor Přikryl, podle kterého v novém areálu může v jednom okamžiku dovádět až bezmála 200 dětí.

Bludiště je postaveno v místech, kde bylo dříve volejbalové hřiště. Přístupné je i samostatně bez návštěvy akvaparku přes přilehlou letní pokladnu. Stavbu 3D bludiště zajistila firma, která podobné atrakce vybudovala například v Hodoníně, Mostě nebo Mladých Bucích. Součástí hřiště je stánek s občerstvením, toalety a kryté posezení. „V době, kdy o tržby bojuje takřka každý, jsem rád, že vedení akvaparku přemýšlí ekonomicky a snaží se svou nabídku rozšířit tak, aby byl méně závislý na počasí,“ podotkl primátorův náměstek Martin Major (ODS).

Bludiště bude využíváno jako doplněk v době, kdy není tak vysoká poptávka po koupání. V letních měsících pak bude zajímavým zpestřením venkovního areálu. „Když nás vedení akvaparku koncem minulého roku seznámilo se záměrem vybudovat v areálu tuto novou atrakci, přivítali jsme to jako velmi strategické řešení. Věřím, že společnosti přinese kýžený efekt, posílí atraktivitu venkovního areálu i sportovní vyžití,“ řekla primátorova náměstkyně Markéta Záleská (ODS).

Olomoucký akvapark v roce 2020 kvůli pandemii koronaviru evidoval výrazný pokles návštěvnosti. Loni od ledna do srpna ho navštívilo 115 278 lidí, meziročně o 24 procent méně. Další snížení návštěvnosti následovalo v závěru roku a letos na jaře, kdy byla tato zařízení kvůli epidemii opět uzavřena. Akvapark byl v okrajové části Olomouce otevřen v létě 2009. Společnost Aquapark Olomouc si na jeho stavbu vzala úvěr 491 milionů Kč, splácen je pomocí dotací města. Celkové náklady na vybudování akvaparku mají převýšit miliardu korun.

Reklama

Související témata:
Bludiště

Doporučované