Hlavní obsah

Novým symbolem Břeclavi je oblé písmeno B připomínající tvar srdce

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Oblé písmeno B, které svým tvarem připomíná srdce, se stalo symbolem Břeclavi. Jde o součást nového vizuálního stylu, který město představilo na městských slavnostech.

Článek

Styl vznikl v soutěži uspořádané agenturou CzechDesign a vytvořila jej kreativní agentura Little Greta. „Od nové vizuální identity očekáváme, že bude moderní, jednoduchá, nezaměnitelná a hravá. Chceme se prezentovat jako pokrokové město, ale jsme dostatečně hrdí na charakter místa, jedinečnost okolní přírody a lužních lesů,“ uvedl Martin Černý, vedoucí ekonomického odboru městského úřadu a iniciátor projektu.

Náklady na nový vizuální styl byly 400 tisíc korun, město ze svého zaplatilo pouze 50 tisíc, zbytek pokryla dotace. Břeclav až dosud používala městský znak se lvem, lužními lesy a hradní věží. Nový styl barevně vychází ze žluté a zelené v městském znaku, pouze zelenou posunul do tmavšího odstínu.

Novým logem je oblé písmeno B, jehož roztančená linie má připomínat srdce. „Znak představuje hrozen a zároveň srdce jako odkaz na přátelskost, uvolněnost, atmosféru a dobrou náturu Břeclavanů, ale i protínající se cesty jako odkaz na fakt, že město je historickou křižovatkou,“ uvedl Milan Nguyen z agentury Little Greta.

„Z návrhu vizuální identity čiší mladistvá energie, jež je usměrněna profesionalitou zpracování jednotlivých aplikací. Autoři dobře porozuměli potřebám komunikovat různým způsobem jak s místními, tak turisty. Za bonus považuji i to, že za návrhem stojí břeclavští rodáci, a to autor identity Milan Nguyen a autor písma FK Grotesk Květoslav Bartoš,“ zhodnotila vedoucí soutěžní sekce organizace CzechDesign Eliška Malečková.

Nový vizuální styl města se odrazí na vzhledu městského zpravodaje, nových reklamních předmětech i různých tiskovinách. V budoucnu by měl být použit i na navigačním systému tabulí ve městě.

Reklama

Související témata:

Doporučované