Hlavní obsah

Pardubice začnou v září opravovat povrch severní části Sladkovského ulice

Foto: Pixabay.com

Ilustrační foto.

Reklama

Pardubice začnou v září opravovat povrch severní části Sladkovského ulice od lékárny na křižovatce s třídou Míru po bývalou prodejnu Kutil.

Článek

Žulové dlaždice položené v ulici jako součást revitalizace třídy Míru se vlivem velkého dopravního zatížení uvolňují a praskají. Na vozovce je nahradí betonový povrch. Část ulice proto bude do listopadu pro automobily uzavřena, uvedla dnes v tiskové zprávě Nataša Hradní z kanceláře primátora.

„Jízdní pruh bude betonový, chodníky zůstanou ve stávající dlažbě. Nyní je vrchní kryt vozovky stejně jako na celé třídě Míru tvořen velkoformátovou žulovou dlažbou uloženou do štěrkového lože. Pod silným dopravním zatížením vozy MHD, zásobování i osobními automobily se dlaždice uvolňují, lámou a musejí být opakovaně vyměňovány,“ uvedl náměstek primátora Petr Kvaš (ODS). Odstraněná dlažba se uschová jako zásoba pro opravy jiných částí třídy Míru.

Kromě dlouhé životnosti zaručuje betonový povrch například i menší náklady na údržbu a nižší hlučnost při průjezdu vozidel. Rekonstrukce vozovky v této části bude stát zhruba 6,5 milionu korun a hotová má být do konce listopadu.

V blízké budoucnosti čekají opravy vozovky také třídu Míru v úseku od Sladkovského ulice po ulici 17. listopadu, kde doprava působí na žulové dlažbě obdobné problémy. Žulová velkoformátová dlažba tam zůstane, ale vozovka bude předlážděna jinou technologií, dlaždice budou uloženy do maltového lože. Tato část oprav třídy Míru nyní čeká na vydání stavebního povolení.

Oba úseky byly součástí projektu rekonstrukce třídy Míru v letech 2013 a 2014, kterou Pardubice financovaly z velké části z dotací Evropské unie. Autorem architektonického návrhu je architekt Jaromír Walter, firmou, která provedla stavební práce, byla liberecká společnost Syner. Nově zrekonstruovanou komunikaci provázely od počátku problémy týkající se především kvality povrchu položených žulových dlažeb zvláště v jízdních pruzích. Část závad byla odstraněna v záruční době, ta již ale skončila.

Pardubice se také stále soudí s firmou Syner o doplatek skoro 14 milionů korun. Radnice odmítla zaplatit část ceny, protože podle ní firma některé práce neprovedla. Spor vznikl hlavně vinou smlouvy, podle níž mělo město firmě Syner zaplatit za rekonstrukci pevnou cenu ve znění pozdějších dodatků. Magistrát ale poukazoval na to, že společnost neudělala například demontáž parovodu nebo základů veřejného osvětlení. O příslušné částky proto platbu snížil.

Reklama

Doporučované