Hlavní obsah

Novým ředitelem plzeňského ŘSD bude Miroslav Blabol, Kuťák po 39 letech odchází

Foto: ŘSD

Ilustrační foto.

Reklama

Novým ředitelem plzeňské krajské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se stane od 1. března čtyřicetiletý Miroslav Blabol, dosavadní náměstek pro výstavbu. Vystřídá Zdeňka Kuťáka, který po 39 letech odchází do důchodu.

Článek

ŘSD Plzeň, která spravuje v Plzeňském kraji přes 450 kilometrů státních silnic I. třídy, je jedinou krajskou správou, která má od vzniku krajů v roce 2000 stejného ředitele i náměstky, řekl dnes ČTK Kuťák.

Gró práce správy podle Kuťáka spočívá v budování silnic. Je proto rád, že vedení plzeňské krajské správy, kde pracuje přes 40 lidí, převzal právě Blabol. Blabol nastoupil do plzeňského ŘSD v roce 2004 po vysoké škole jako přípravář staveb, od roku 2011 je vedoucím úseku výstavby, tedy dnes náměstkem krajského ředitele.

„Na rozestavěné stavby investičního charakteru máme letos zhruba jednu miliardu korun, což je stejně jako loni. A na rekonstrukce a opravy dalších 690 milionů korun, což je meziročně mírně víc,“ uvedl Blabol. Na přípravu nových akcí, tedy na projekty, výkupy a průzkumy, potřebuje plzeňské ŘSD ještě téměř 230 milionů Kč.

Z nové výstavby budou letos pokračovat stavby čtyřpruhové silnice mezi Šlovicemi a Přešticemi, první etapa obchvatu Klatov, na níž půjde asi 300 milionů Kč, a tunelový zárodek na připravované silnici I/20 v Plzni-Božkově, kam letos půjde půl miliardy korun. Letošní největší opravou bude celková rekonstrukce téměř tří kilometrů dlouhého čtyřpruhového přivaděče k dálnici D5 v Kyšicích u Plzně a okolí, která už začala přeložkami sítí a má přijít téměř na 300 milionů Kč. Sanace nerovností silnice z druhé poloviny 90. let by měla skončit příští rok, to hlavní se zhotovitel podle ŘSD bude snažit dokončit ještě letos. „Podloží se musí zcela vyměnit, takže celé násypové těleso a všechny vrstvy komunikace se musí dělat znovu,“ uvedl Blabol.

Nejvíce se těší na stavbu obchvatu města Plasy. „Její součástí bude nejvyšší most v ČR, 86 metrů nad hladinou řeky Střely, kde vznikne nádherná 500 metrů dlouhá oblouková konstrukce s horní mostovkou,“ uvedl Blabol. Stavbu zhruba za 1,5 miliardy korun by chtěl zahájit zhruba ve druhé polovině roku 2024. Jako zásadní vidí také intenzivně připravovaný východní okruh Plzně, tedy severní a jižní etapu silnice I/20 celkem asi za šest miliard korun, stejně jako obchvat Přeštic za necelou jednu miliardu korun.

ŘSD Plzeň připravuje téměř 70 nových silnic, z toho 25 velkých, každá za více než miliardu korun. Tyto stavby, které budou postaveny do 20 let, by si měly podle hrubých odhadů a současných cen vyžádat asi 25 miliard Kč. V přípravě je nyní dalších 20 větších oprav.

Reklama

Doporučované