Hlavní obsah

Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh trička z PET lahví

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

8. 5. 14:34

Ústecký obchodník s reklamním textilem uvádí na trh oděvy z recyklovaného plastu. Pokračuje tak v trendu udržitelného podnikání.

Článek

Trička a mikiny z PET lahví vydrží léta, řekla ČTK marketingová ředitelka společnosti Malfini Martina Weberová.

Poptávka po produktech z polyesteru přišla podle Weberové ze západní Evropy a postupně sílí. Na první pohled člověk nepozná, že je tričko z plastu. PET lahve se drtí, pak se rozeberou na vlákna a z nich se vyrobí oděv. „Výroba se hlídá až do konečného produktu, který má mezinárodní certifikaci. Což představuje určité náklady, ale na druhou stranu tím myslíme na životní prostředí a dá se říci, že PET lahve tak znovu žijí,“ uvedla. Na výrobu jednoho trička je zapotřebí řádově 12 PET lahví.

Vývoj produktu trval zhruba rok. Trička a microfleecové mikiny doplní v nejbližší době mikiny v kombinaci 80 procent bavlna a 20 procent recyklát. „Úspora primárních zdrojů, zvyšování podílu druhotných surovin, přechod na obnovitelné zdroje - s tím vším a ještě s mnoha dalšími ekologickými aspekty jako složkami konceptu cirkulární ekonomiky, se i my v rámci udržitelnosti a společenské odpovědnosti setkáváme stále častěji,“ uvedl ředitel Jan Chovanec.

Textil společnosti Malfini je také z organické bavlny, z bambusu, viskózy. Prodej firma postupně rozšiřuje. V současnosti dodává zboží, které se vyrábí v Asii, do třiceti zemí Evropy. „Dodávali jsme i do Ruska, což jsme stopli okamžitě po ataku Ruska na Ukrajinu. S tou nadále obchodujeme. Nejsou to už takové objemy zakázek jako v roce 2021, jsme zhruba na šedesáti procentech,“ uvedla Weberová.

V roce 2019 dosáhly tržby firmy 1,4 miliardy korun, loni 1,8 miliardy. „Letos atakujeme hodnotu 2,5 miliardy korun,“ uvedla marketingová ředitelka. Logistický sklad v Ostravě má firma z 80 procent zaplněn. Právě zachování skladových zásob pomohlo podle Weberové překonat covidovou dobu. „Neskončili jsme s objednávkami textilu na začátku pandemie, věřili jsme, že se obchod zase rozběhne. Naši konkurenti vyčkávali a pak neměli zásoby na skladu,“ uvedla Weberová. Díky ekonomickému růst firma neustále mírně zvyšuje počet zaměstnanců, aktuálně jich má 350.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované