Hlavní obsah

Seznamu se v uplynulém roce dařilo. Tržby vzrostly na pět miliard

Foto: Seznam Zprávy

Loňský rok zvýšil zájem o internetové služby, to pomohlo české společnosti Seznam.cz, která je vydavatelem Seznam Zpráv.

Reklama

Rok 2020 byl pro společnost Seznam úspěšný. Domovská stránka zaznamenala nárůst návštěvníků, podobně na tom byly i služby mapy.cz a zboží.cz. Tržby společnosti se meziročně zvýšily o 5,5 procenta a zisk o víc jak 12 procent.

Článek

Pandemie a s ní spojené lockdowny zvýšily zájem o internetové služby a zpravodajství, což se odrazilo na výsledcích společnosti Seznam.cz. Ta je vydavatelem zpravodajského serveru Seznam Zprávy.

„Uplynulý rok přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace. To se promítlo do návštěvnosti naší domovské stránky a zvýšené konzumace nejen našeho zpravodajského obsahu, ale i článků našich partnerů ve feedu,“ říká Pavel Zima, co-CEO Seznamu.

Česká internetová společnost v uplynulém roce zaznamenala celkové tržby ve výši 4,946 miliardy korun. V meziročním srovnání se tržby Seznamu zvýšily o 5,5 procenta. Seznam za rok 2020 vykázal zisk před zdaněním a úroky ve výši necelých 1,6 miliardy korun, o téměř 180 milionů korun více než za rok 2019.

V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům.
Pavel Zima, co-CEO Seznam

Vzhledem k tomu, že se lidé často nemohli v uplynulém roce vydat do kamenných obchodů, rostl i zájem o nákupy přes internet. „Služba Zboží.cz meziročně zvýšila nejen svou návštěvnost, a to na tři miliony reálných uživatelů měsíčně, ale v porovnání s předchozím rokem rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 procent,“ doplňuje Zima.

Seznam rovněž hodlá vyčlenit celou e-commerce oblast do samostatné produktové divize. „Aktuálně hledáme jejího ředitele a máme velké ambice. V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,“ uvedl Zima.

Novinky se však netýkají pouze e-commerce. Aplikace Mapy.cz začala poskytovat aktuální dopravní informace v rámci navigace. Vedle toho umožnila sdílení polohy, což jí vyneslo okolo půl milionu nových uživatelů. Tímto krokem se společnost chtěla zapojit do boje s pandemií.

Současně rozdal Seznam během koronavirové krize v rámci akce „Nenecháme vás v tom“ více než sto milionů korun, aby podpořil reklamní byznys vybraných klientů.

Nové platformy pro tvůrce

V letošním roce se Seznam.cz zaměří na rozšíření video a audio obsahu na svých službách. Vedle vlastní tvorby chce společnost nabídnout platformy jak videotvůrcům, pro které je určený portál Stream.cz, tak autorům podcastů, pro které Seznam chystá nový distribuční kanál. Autorům psaných článků pak umožní publikovat jejich texty na domovské stránce a podobně jako vydavatelům jim nabídne podíl z reklamy, která se na jejich obsahu zobrazí.

Českou internetovou společnost čekají změny i v technologické oblasti. Do vyhledávání zkraje roku nasadila největší změnu v technologii za posledních 10 let - hledání pomocí tzv. významových vektorů, které umožňuje přesnější vyhledávání. Zájem o něj meziročně vzrostl o šest procent.

Seznam se aktuálně připravuje i na omezení využívání cookies třetích stran. Společnost dále zpřístupnila web vyvojari.seznam.cz, kde jsou volně k dispozici technologická řešení.

Novinkou bude i nový seznamácký překladač či vzhled serveru Sport.cz. Seznam dále plánuje výstavbu svého druhého vlastního datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou.

Seznam.cz - hospodářské výsledky

2020meziroční změna
Tržby4,946 mld. Kč+5,5 %
Zisk (EBIT)1,6 mld. Kč+13 %

Reklama

Doporučované