Hlavní obsah

Simona v balíku. Jak zakladatelka Zásilkovny dostala svůj miliardový nápad

Foto: Seznam Zprávy

Poslechněte si další díl podcastu Černá čísla – tentokrát vypráví příběh podnikatelky Simony Kijonkové.

Reklama

14. 6. 6:45
Článek

Jedna návštěva výdejny e-shopu a následná večeře změnily život Simony Kijonkové.

Simona Kijonková dostala nápad na založení Zásilkovny po návštěvě holešovické výdejny Alzy. E-commerce království Aleše Zavorala jí přišlo inspirativní, ale vstupní investici si spočítala na minimálně 3 miliony korun. A ty neměla.

Ze „špionské“ výpravy do Alzy jela rovnou na večeři s jedním známým z Belgie. „Vyprávěl mi: no a tenhle dárek pro vás jsem si vyzvedl v květinářství a normálně pokračoval dál. Vytřeštila jsem na něj oči a říkám: V jakém květinářství? Vysvětlil mi, že mají v Belgii síť výdejních míst, kde lze vyzvednout objednávky z e-shopů. Přečetla jsem si jejich byznys model a úplně se mi rozsvítilo,“ vypráví Kijonková v dalším díle podcastu Černá čísla.

Zbytek večeře se nemluvilo o ničem jiném. Podnikatelka se zkušenostmi z IT tak na podzim 2010 rozjela Zásilkovnu. Tehdy ještě dělala všechno úplně sama – dokonce si sama nakreslila první logo. Také našla první výdejní místa a programovala a programovala.

Loni měla celá skupina Zásilkoven obrat 2,5 miliardy korun. Doručuje zásilky do více než 30 zemí celého světa a chystá expanzi na Blízký východ. Kijonková se rozhodla celou síť Packeta spojit pod jednu značku a všechny světové Zásilkovny rebrandovat. Celá skupina má dnes téměř 6000 vlastních a 91 600 partnerských výdejních míst a spolupracuje s více než 30 000 eshopy.

Simona Kijonková zvládla všechny životní a podnikatelské výzvy, které jí život zatím přivedl do cesty. Vyrůstala v neúplné rodině, v těžkých sociálních poměrech. Už jako dítě přispívala penězi z brigád do rodinného rozpočtu a pomáhala matce starat se o mladší sourozence. Navzdory tomu vystudovala vysokou školu, zvedla se i z krize v roce 2008, která tehdy rozmetala její mediální a eventovou agenturu. Vzor má podnikatelka ve své babičce, která jí už v dětství vštěpovala, „že když člověk chce něco dokázat, tak je vždycky dobré se spolehnout sám na sebe“.

Citlivému tématu svého dětství se rozhodně nevyhýbá.

„V pubertě jsem balancovala jsem mezi tím zůstat v Karlových Varech a pomáhat dál mamince, nebo jít za tím svým snem. Bylo to ode mě sobecké, ale v té chvíli, když jsem to rozhodnutí udělala, tak jsem se hrozně trápila. Říkala jsem si, že jsem opravdu nedobrý člověk, protože opouštím svou rodinu, opouštím maminku, házím je přes palubu. A chovám se jako táta. Ale vyhrála ta část, která mi říkala, musíš odejít. Protože když si ten sen splníš, tak budeš schopná rodině pomáhat mnohem více než teď,“ vzpomíná Kijonková.

Proč se nechala zavřít do tmy? A proč Zásilkovnu označuje jako digitální platformu? Co je její další sen? A jak se byznysově doplňuje s manželem, podnikatelem Jaromírem Kijonkou? Poslechněte si celý příběh Simony Kijonkové v přehrávači v úvodu článku.

Černá čísla

Byznysový podcast Seznam Zpráv. Příběhy zakladatelů výjimečných českých firem, které ukazují, že i když jsou peníze na prvním místě, nejde vždy jen o ně.

Poslouchejte každé pondělí na SZ Byznys, ve Spotify a Apple Podcasts.

Ve spolupráci s podcastovým týmem Seznam Zpráv vyrobilo Storylab Audio. Vypravěč: Václav Vašák. Producent a režie: Damian Machaj. Scénář: Lucie Kryzová. Mix zvuku a hudba: Ivan Horák a František Šec.

Jaké podcasty Seznam Zpráv vás baví nejvíc? Co máme zlepšit? Své postřehy, podněty a tipy nám můžete posílat na audio@sz.cz.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované