Hlavní obsah

Svatý Valentýn v listopadu. Tisíce Američanů vyděsily opožděné textové zprávy

Textové zprávy přišly Američanům o téměř devět měsíců později.

Reklama

Přes 160 tisíc Američanů obdrželo ve středu v noci podivné SMS zprávy – ačkoli je listopad, blízcí jim psali k Valentýnu, některým se ozvali bývalí partneři nebo dokonce příbuzní, kteří již byli po smrti. Zprávy lidé odeslali letos v únoru na Svatého Valentýna, vinou technologické společnosti ale dorazily o téměř devět měsíců později.

Článek

„V půl třetí ráno se můj mobil rozhodl poslat SMS zprávu mé bývalé přítelkyni…kterou jsem jí poslal před devíti měsíci. Na Valentýna vyrobila fakt roztomilé video o nás dvou. Myslela si, že jsem jí na to neodpověděl, což nám tehdy mimo jiné pokazilo dovolenou,” zní jeden z příběhů, které způsobila technická chyba americké technologické společnosti Syniverse poskytující signál telekomunikačním firmám.

Ne u všech z celkem 168 tisíc Američanů, kterých se tato technická závada dotkla, to ale vedlo ve výsledku jen k úsměvné situaci. Některé z nich staré zprávy spíš vyděsily, a to zejména ty, kterým dorazily zprávy od již zemřelých blízkých. „Právě mi přišla zpráva z telefonu mé nejlepší kamarádky. Jediným problémem je to, že je od února mrtvá,” napsala na Twitteru jedna z dotčených.

Podobným zážitkem si prošla i Američanka Barbara Collová, které ve středu ráno přišla SMSka od sestry. Psala v ní, že se jejich matka cítí dobře. To Collové přišlo podezřelé, jelikož její matka v červnu zemřela. Zpráva od zemřelého otce zase přišla Samantě Majorczakové z Arizony. Tatínek byl zvyklý se jí pravidelně prostřednictvím SMS zprávy ptát, jaký má den. „Okamžitě jsem začala brečet. Psával mi takhle každé ráno, takže jsem po osmi měsících bez těchto zpráv byla docela v šoku,” řekla Majorczaková deníku The Washington Post.

Firma Syniverse následně uvedla, že incident zapříčinil „interní cyklus údržby” a dotkl se zákazníků společností T-Mobile, Sprint, AT&T a Verizon. Za vzniklé nepříjemnosti se společnost zároveň omluvila. Podle vyjádření na stránkách firmy došlo 14. února k selhání serveru a textové zprávy se tak zastavily „ve frontě”. „Když 7. listopadu došlo k reaktivaci serveru, zprávy se z fronty dostaly do oběhu,” vysvětlila společnost.

Mluvčí společnosti T-Mobile uvedl, že nejde o problém firmy. „Je to záležitost třetí strany, která ovlivnila další sítě. O této situaci víme a již jsme ji vyřešili.” Ostatní poskytovatelé se k incidentu nevyjádřili.

Reklama

Doporučované