Hlavní obsah

Uherské Hradiště začalo odstraňovat autovraky z ulic města

Ilustrační snímek.

Reklama

4. 9. 2020 13:05

Odtahem čtyř vozidel dnes uherskohradišťská radnice zahájila práce na odstraňování autovraků z ulic města. O přemístění a uskladnění nepojízdných vozů se postará místní firma, se kterou město začalo spolupracovat.

Článek

Uherské Hradiště se přidává k dalším městům, které díky novele zákona o pozemních komunikacích mohou odstraňovat vraky aut stojících na silnicích někdy i dlouhá léta. Novela začala platit na konci dubna. Podle starosty Stanislava Blahy (ODS) částečně rozvázala městu v této oblasti ruce. „Rozšířil se nám tak prostor pro řešení dlouhodobě odstavených vozidel i bez doposud striktně specifikovaných známek autovraku,“ uvedl Blaha.

Novelizovaný zákon mimo jiné umožňuje vlastníkům pozemních komunikací vyzvat provozovatele vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu po dobu delší než šest měsíců, k jeho zprovoznění, případně odstranění. Má na to dva měsíce. „Po marném uplynutí této výzvy jsme oprávněni vozidlo z pozemní komunikace odstranit a odstavit jej na vhodném místě, kde si jej má provozovatel vozidla na výzvu vlastníka pozemní komunikace možnost vyzvednout ve lhůtě tří měsíců,“ uvedl místostarosta Jaroslav Zatloukal (ODS). Pakliže si majitel auto nevyzvedne, je nabídnuto zájemcům ve veřejné dražbě. Pokud se neprodá, má město možnost nechat vůz zlikvidovat.

Podle právních výkladů musí město vozidlo odstranit šetrně, nesmí ho poškodit a musí zůstat odstavené na místě, kde je minimální riziko vzniku škod na autě, například vandalismem. „Abychom předešli případným komplikacím a řešení škod na vozidlech při odtahu a umístění mimo pozemní komunikaci, oslovili jsme místní firmu B-CARS.cz, která se specializuje na odtah vozidel. Firma je vybavena odtahovými vozidly s mechanickou rukou s popruhy a disponuje volnou kapacitou zpevněných ploch přímo v uzavřeném areálu, navíc tyto plochy jsou pod kamerovým dohledem,“ uvedl Blaha.

Maximální náklady za odtah a uskladnění jednoho vozu mohou dosáhnout až 7700 korun. Povinnost uhradit je má provozovatel vozidla. Obyvatelé mohou na autovraky v ulicích upozornit radnici prostřednictvím aplikace Zlepši své město umístěné na webových stránkách města. Aktuálně je podle radnice na území Uherského Hradiště asi 15 dlouhodobě odstavených vozidel, odtah se zatím týkal čtyř z nich.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované