Hlavní obsah

V autoškole přibude přes 100 nových otázek. Na některé bude jen pár vteřin

Foto: Profimedia.cz

Na nové trendy v dopravě se zaměří otázky, které během podzimu přibudou ve zkouškách na řidičské oprávnění (ilustrační snímek).

Reklama

Novinkou budou interaktivní otázky, které simulují omezený čas na vyhodnocení situace v reálném provozu. Na zkouškách se mohou objevit do konce roku.

Článek

Současnou sadu 850 otázek, pomocí které se připravují žadatelé o řidičský průkaz, obohatí během letošního podzimu několik desítek nových. Zaměří se mimo jiné na nové trendy, se kterými se řidiči na cestách setkávají – jedná se zejména o cyklostezky a cyklisty, elektrokoloběžky nebo chodce se sluchátky.

„Budou tam i dopravní značení označující riziko námrazy a další věci,“ říká Stanislav Dvořák, ředitel Odboru agend řidičů na ministerstvu dopravy.

Otázky, které ministerstvo dopravy společně s Asociací autoškol prezentovalo před novináři, se přitom zaměřovaly převážně na cyklisty.

„Dohodli jsme se i s policií, že cyklisté jsou zranitelní, cykloopatření se velmi rozšiřují ve městech a náš cíl je edukovat, aby nevznikala zbytečná nedorozumění na silnicích,“ dodává Stanislav Dvořák z ministerstva dopravy. Během prezentace víc než polovina novinářů špatně vyhodnotila dopravní situaci s cyklistou, který vybočuje z cyklopruhu.

Foto: Ministerstvo dopravy

Obrázek k otázce.

Anketa

Správnou odpověď najdete na konci článku.

Otázky v časovém presu

Do konce října by měli mít uchazeči o řidičák prvních 55 nových otázek, ze kterých má být 20 takzvaně interaktivních – ty budou simulovat časový tlak na vyhodnocení situace v reálném provozu.

„Nemáme čas v provozu koukat na obrázek, musíme reagovat okamžitě, ve zlomku vteřiny,“ vysvětluje Jiří Novotný z Asociace autoškol a dodává, že tím se dostává zkouška před řidičským oprávněním v České republice ke špičce v Evropě.

Podle ministerstva dopravy a Asociace autoškol by mělo do konce roku do sady otázek přibýt celkově 120 nových otázek, žádné ze starých se naopak nebudou škrtat. Další nové otázky by mohly obohatit testovací sadu v dalších letech.

Správná odpověď: c

Pokud by šlo o klasický jízdní pruh, tak by byla pravdivá odpověď A. V tomto případě ovšem cyklista jede ve vyhrazeném jízdním pruhu, a řidiči mu proto musí přejíždění do přilehlého pruhu umožnit snížením rychlosti, popřípadě zastavením vozidla.

Reklama

Doporučované